Az EU adatvédelmi törvényeinek frissítésével egyidőben a Meta olyan új lehetőségeket fejleszt ki csak az EU-felhasználók számára, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy leiratkozhassanak a személyre szabott hirdetésekről, miközben a vállalat azt is fontolgatja, hogy teljes egészében betiltja a politikai hirdetéseket Európában, mivel az összhangba hozza magát a frissített szabályokkal.

Az első elem lehetővé tenné az uniós felhasználók számára, hogy hirdetési célzásukat csak széles kategóriákra korlátozzák, mint például az életkor és az általános tartózkodási hely, ami csökkentheti a Facebook és az IG hirdetések hatékonyságát a piacon.

Wall Street Journal:

leiratkozni kívánó felhasználóknak be kell nyújtaniuk egy online űrlapot, amelyben kifogásolják, hogy a Meta az alkalmazáson belüli tevékenységeiket hirdetésekre használja fel, majd a vállalat a változtatás végrehajtása előtt értékeli a felhasználó tiltakozását. ”

Ez lehetővé tenné a Meta számára, hogy megfeleljen a személyre szabott hirdetéscélzásra vonatkozó új EU-szabályoknak, amelyeket már korábban is megsértett, és 414 millió dolláros bírságot kapott érte az év elején.

A Meta amúgy továbbra is fellebbez a januári ítélet ellen, és bízik benne, hogy érveket tud a mellé állítani, hogy valójában betartja ezeket a törvényeket. Jelenleg azonban frissítenie kell rendszereit, vagy további bírságokat kap a kapcsolódó jogsértésekért.

Forrás: Social Media Today