A virtuális influenszerek már jelen vannak, egyre népszerűbbek, növekszik a piaci értékük, sok embert érnek el, és a befolyásoló erejük is egyre nagyobb. Ráadásul a metaverzumokkal még inkább elmosódik az határvonal, hogy ki a hús-vér influenszer, és ki az avatarba öltöztetett algoritmus. Éppen ezért a Meta elérkezettnek látta az időt, hogy beszélgetést indítson arról, hogyan lehet etikusan használni ezeket az influenszereket a virtuális térben.
Jelenleg olyan 200 virtuális influenszer van jelen a Meta platformjain, ebből 30 rendelkezik ellenőrzött fiókkal. Ezek a virtuális influenszerek hatalmas követői számmal büszkélkedhetnek, együttműködnek a világ legnagyobb márkáival, adományokat gyűjtenek olyan szervezetek számára, mint a WHO, és olyan társadalmi ügyeket védenek, mint a Black Lives Matter – írja a Meta.
Első pillantásra nem is mindig egyértelmű, hogy nem emberekről van szó, viszont ezek az influenszerek a nap 24 órájában használhatók, bármilyen környezetbe elhelyezhetők, ezért egyre népszerűbbek a termékelhelyezős együttműködések. Viszont sok veszélyt is rejtenek magukban, hiszen sokkal egyszerűbb a deepfake-ek készítése, vagy a visszaélések, és az emberek testképét és negatívan befolyásolhatja.
A deepfake kérdése azért nehézkes, mert amennyire veszélyes lehet, ha például egy politikus szájába olyan dolgot adnak, amit soha nem mondana, olyan jó lehet például az influenszereknek, ha személyre szabott üzeneteket tudnak elmondani a követőiknek, vagy a hírességek megjelenhetnének a boltokban, és ott személyre szabottan beszélgethetnének a vásárlókkal, mint a márkák nagykövetei, egy híres sportoló pedig gyerekeket oktathatna például matekra.
A Meta szerint egyértelműbb határvonal kellene abban a kérdésben, hogy mi valós, és mi nem. Ez már csak azért is izgalmas, mert az Instagramon jelenleg is gondot okoz, hogy a bejegyzések annyira manipuláltak, hogy a fiatalok olyan ideálokat kergetnek, amilyen egészen egyszerűen nem létezik. Viszont az, hogy az ilyen módosításokra lehetőség van, azt jelentheti, hogy az emberek magabiztosabbak lesznek a virtuális térben, és többet posztolnak. Hogy ebből a kettősségből hogyan szeretne kitörni a Meta, arra egyelőre nem adott választ.
Forrás: Facebook