A Meta egy csoportot hoz létre a Facebook, az Instagram és a WhatsApp „lehetséges fizetős funkcióinak” megterveztésére és kiépítésére – derül ki a Verge által elkapott, az alkalmazottaknak küldött belső feljegyzésből.

Az új részleg a Meta első komoly lépése a fizetős funkciók kiépítésében a fő közösségi alkalmazásaiban, amelyek egyenként is több milliárd felhasználóval büszkélkedhetnek. Azután hozták létre, hogy a Meta hirdetési üzletágát súlyosan megviselték az Apple hirdetéskövetési változásai az iOS rendszeren és a digitális hirdetési kiadások szélesebb körű visszaszorítása. A New Monetization Experiences nevű csoportot Pratiti Raychoudhury fogja vezetni, aki korábban a Meta kutatási vezetője volt.

A Verge-nek adott interjújában a Meta bevételszerzési alelnöke, a csoportot felügyelő John Hegeman elmondta, hogy a cég továbbra is elkötelezett a hirdetési üzletágának növelése mellett, és nem tervezi, hogy az emberek fizessenek azért, hogy kikapcsolják a hirdetéseket az alkalmazásaiban. „Látunk lehetőségeket olyan új típusú termékek, funkciók és élmények kifejlesztésére, amelyekért az emberek hajlandóak lennének fizetni, és amelyekért izgatottak lennének” – mondta, viszont nem volt hajlandó részletezni a fontolóra vett fizetős funkciókat.

Forrás: The Verge