Útmutatót adott ki a Meta, hogyan lehet felpörgetni a rövid formátumú videós tartalmak elérését. A Reels mára az Instagramon eltöltött idő 20 százalékát adja, míg összességében a videók a facebookon eltöltött idő 50 százalékát. 

A felmérések azt sugallják, hogy ha valaki maximalizálni szeretné a Facebook és az Instagram teljesítményét, akkor érdemes a Reels felé nyitni. Hogy ez valóban sikerélmény legyen, az instagram közzé tett néhány olyan tippet, amivel inspirálni szeretnék a márkákat és az alkotókat. 

  • Jelenjen meg a termék! – Az Instagram szerint mindig figyelmebe kell vennie a márkáknak, hogy egyértelműek legyenek, és az első néhány másodpercben ki kell derülni, melyik márkáról, termékről vagy szolgáltatásról van szó. 
  • Kreatív átmenetek a jelenetek között – A kreativitás egyébként is alapvető fontosságú a rövid videók esetében, de érdemes kísérletezni az átmenetekkel, hogy szórakoztatóbb legyen a tartalom, mikor különböző prezentációs stílusokkal kísérletezik egy-egy márka. 
  • Legyen ritmusa! – A zene kulcsfontosságú elem a TikTok sikerében. A Reels több mint 80 százalékát hanggal nézik a felhasználók, de a feliratok használatát is szorgalmazza a Meta. 
  • Legyen trendkövető! – Ahogyan a TikTokon, úgy a Reelsnél is kulcsfontosságú az organikus elérés növeléséhez a virális trendekhez való alkalmazkodás. A cél az persze, hogy a márka videójából legyen legközelebb virális tartalom, de ehhez bátorítani is kell a követőket, hogy gondolják újra a videókat. 
  • Együttműködések – Ha valóban ki akarja aknázni valaki a Reels lehetőségeit, akkor érdemes együttműködni olyan alkotókkal, akik értik, és sikeresek. A hagyományos együttműködéseket itt már el lehet felejteni, és lehet kreatívan gondolkozni, mikor például egy influenszer a hangját, kulcsmondatát adja egy izgalmasabb együttműködéshez. 
  • Legyél hiteles! – Ez egy meglehetősen általános tanács, de a lényeg az, hogy ebben a műfajban is autentikus, önazonos tartalom működik. 

Forrás: Facebook