Az európai adatvédelmi hatóság beleegyezett, hogy az EU-n kívüli Norvégia által a Facebookon és az Instagramon megjelenő „viselkedés alapú reklámozásra” bevezetett tilalmat kiterjeszti az Európai Unió és az Európai Gazdasági Térség mind a 30 országára.
A norvég adatvédelmi hatóság szerint a Metát a globális forgalmának akár 4 százalékáig terjedő pénzbírság fenyegeti.
Az Európai Adatvédelmi Testület (EDPB) határozatban utasítja Írország adatszabályozó hatóságát, (ahol a Meta európai központja található), hogy két héten belül vezessenek be végleges tilalmat a vállalat viselkedésalapú reklámozásának felhasználására – áll az EDPB közleményében.
„Október 27-én az EDPB sürgős, kötelező erejű határozatot fogadott el… a személyes adatok magatartási célú reklámozás céljából történő feldolgozásának tilalmáról szerződéses jogalap és jogos érdek alapján az Európai Gazdasági Térség egészére kiterjedően.”
A Meta szerdán közölte, hogy már lehetőséget ad az EU-ban és az EGT-ben élő felhasználóknak a választásra, és novemberben előfizetési modellt kínál a szabályozási követelményeknek való megfeleléshez. A mostani határozat ebbe száll bele.
„Az EDPB tagjai hetek óta tudatában voltak ennek a tervnek, és már akkor is teljes mértékben együttműködtünk velük, hogy minden fél számára kielégítő eredményt érjünk el” – mondta a cég szóvivője, hozzátéve, hogy „ez a mostani határozat indokolatlanul figyelmen kívül hagyja ezt a folyamatot.”