A Special K, amely mindenféle müzliket, gabonaszeleteket és reggeli italokat dob piacra, úgy hiszi, hogy a pozitív gondolatok jelentik a súlykontroll sikerét. Így aztán megcélozza az ellenkező pólust – azokat a negatív dolgokat, amelyek a nők mondanak saját és mások testéről. A felméréseik szerint 93%-uk „vétkes” ez ügyben és ez az, ami egyszerűen „lehúzza a nőket”. A Special K és a Leo Burnett így közös kampány keretében indít küzdelmet azért, hogy a nők pozitívabb hangnemben beszéljenek önmagukról – írja az AdWeek.

fat_talk_hed_2013

Az alábbi kétperces szpot egészen agresszív stratégiát mutat be: csapdát állít a nőknek ruhavásárlás közben (kiemelkedően „jó” alkalom arra, amit az angol úgy mond, „fat talk”, avagy kövér beszéd). Valódi „fat talk” szövegeket nyomtattak a címkékre és a boltban kitett táblákra, melyek eredetileg a Twitterről vagy más forrásból származnak – a cél pedig ráébreszteni a nőket, milyen borzasztóan önpusztító ez a viselkedés.

A reklám egyértelműen olyan hullámokon evez, mint a Dove vagy a Pantene. A hölgyek valóban érzelmes pillanatokat élnek át a táblákat látva, amint rájönnek, milyen kemények voltak önmagukkal. Az AdWeek kritikája szerint ez a fogás azonban korántsem olyan természetes, mint a két másik márkánál és nem is annyira inspiráló. Ráadásul ott van a kellemetlen tény, hogy a Special K (a termékeivel) kifejezetten vékonyabbá akar tenni ahelyett, hogy inkább önmagunk elfogadására ösztönözne.

Nos, ízlések és pofonok. Neked bejön a videó?