Szinte hihetetlen, de Yelpen percenként 27 000 értékelést posztolnak minden nap. Elképzelni is nehéz, hogy ennyit beszélünk nap mint nap különböző üzletekről, így evidens, hogy a vélemények és az értékelések is egyre nagyobb hangsúlyt kapnak. Egy felmérés alapján a megkérdezett fogyasztók 88 százaléka számára legalább annyira fontosak ezek a visszacsatolások, mint a személyes ajánlások.
A SOCi most közzétett egy statisztikát, ami bemutatja, hogyan is hatnak a negatív értékelések az adott üzletre. Már egyetlen rossz vélemény is futótűzként terjedhet, és megváltoztathatja a márkád imidzsét is. Íme a fontos a számok:
A fogyasztók 63 százaléka szívesebben vásárol olyan oldalon, ahol vannak felhasználói értékelések
A fogyasztók 88 százaléka legalább annyira bízik ezekben az értékelésekben, mint az ismerőseik ajánlásában.
A fogyasztói értékelések 12x megbízhatóbbak a felhasználók körében, mint a gyártó leírása.
A fogyasztók 92 százaléka elolvassa az online értékeléseket.
A fogyasztók 23 százaléka megnyitja az üzlet honlapját, ha pozitív értékeléseket is olvas.
Yelp-en 26 380 értékelést posztolnak 1 perc alatt.
A fogyasztók 45 százaléka megoszt negatív véleményeket a közösségi médiában.
A fogyasztók 63 százaléka elolvassa a negatív értékeléseket.
A fogyasztók 60 százaléka inkább másik üzletet keres, amennyiben minimum 3 negatív értékelést lát.
Az 1 vagy 2 csillagos értékelésekkel rendelkező üzletek 90 százalékának nem sikerül visszahódítani a fogyasztóikat.
Egy negatív értékelés 2x több felhasználót ér el, mint egy pozitív.
A vásárlók 40 százaléka már 2-3 értékelés elolvasása után is véleményt formál a márkáról.
Egyetlen negatív értékelés elüldözheti a vásárlók 22 százalékát.
A vásárlók 86 százaléka hezitál olyan üzlettől vásárolni, amelyiknek legalább 1 negatív értékelése van.
Minden egyes elveszített csillag az értékeléseknél 5-9 százalékos profit veszteséget jelent az üzletnek.
Már 25 millió üzleti profil tevékenykedik Instagramon:
Forrás: Social Media Today