Az okostelefonok népszerűsége elsősorban a nőknek köszönhető, derítette ki az Ericcson ConsumerLab kutatása.

A nők valamennyi okostelefon-funkciót többet és rendszeresebben használják, mint a férfi felhasználók. A közösségi hálókat például a nők 59 százaléka éri el okostelefonján, ami különösen Nyugat-Európában népszerű: ott a nők több mint 60 százaléka teszi ezt meg, a férfiaknak pedig csak 52 százaléka.

nok_vezeto_szerepe_az_okostelefon_piacon

Általában a nők 17 százaléka él kuponbeváltással, ezen belül is leginkább a latin-amerikai hölgyek, akik sokkal többször használják a szolgáltatást férfitársaiknál. A nők 24 százalékára jellemző továbbá, hogy gyakran jelentkeznek be különböző helyszínekre valamilyen alkalmazás segítségével. Leginkább az észak-amerikai nők negyede teszi ezt szívesen, megelőzve az összes többi régiót.

ferfi_es_noi_okostelefon_hasznalok_altal_hasznalt_szolgaltatasok

 

A női okostelefon tulajdonosok 97 százaléka kommunikál smsben a mindennapjai során, 77 százalékuk pedig fényképeket küld és fogad is telefonjával. A legaktívabb sms használók egyébként az orosz, az egyiptomi, a dél-afrikai és a török nők. A fejlett ázsiai országok női felhasználói a képes üzenetek küldés és fogadása terén is elöl járnak, 87 százalékuk használja ezt a szolgáltatást, míg a férfiaknak 79 százaléka.

A kutatás eredményei alaján úgy tűnik, hogy a nők igényeivel mindenképp számolnia kell majd az okostelefon-piacnak a közeljövőben.