Ha termékeladásról van szó, a Pinterest ül a trónra a közösségi királyságban. Még azokon a területeken is növekszik, ahol más közösségi hálózatok terepet veszítenek. A RichRelevance adatai szerint, melyeket böngésző-alapú, az USA-ban jegyzett weboldalakon történő vásárlások alapján gyűjtöttek, míg a Facebook a megkérdezett honlapok forgalmából 92 százalékban részesedett december közepén, idén Húsvét előtt ez 69 százalékra esett vissza. Ezzel ellentétben, a Pinterest gyenge 6 százalékról indított december közepén és 25 százalék körül mozgott Húsvét előtt – írja a Direct Marketing News.
A RichRelevance adataiból az is kiderül, hogy a Facebook az eladásokból való részesedés tekintetében is lassan búcsút mondhat a koronájának. December közepén 89 százalékon állt a Pinteresthez és a Twitterhez képest, de tavasszal ez már csak 78 százalék volt. A Pinterest eladásokból való részesedése azonban 10-ről 21 százalékra ugrott ez idő alatt. A pinelők hajlamosabbak is többet költeni, mint a Twitter követők vagy a Facebook felhasználók. A vizsgált adathalmaz alapján az látható, hogy a Pinterest vásárlók 140-180 dollárt költenek egyetlen vásárláskor, míg a Facebook felhasználók 80, a Twittert használók pedig 60 dollárt. Húsvét előtt ezek a számok is növekedésnek indultak, a Pinterest esetében 194, a Facebook és a Twitter felhasználóknál pedig 84 és 35 dollár közötti költés volt a jellemző.
Azonban, ha a Pinterest meg akarja tartani a koronáját, tovább kell növelnie a részesedését. Míg a lakberendezési-, és bútordarabok eladásából való részesedése az összes közösségi hivatkozó forgalom („referrer traffic”) 60 százalékát tette ki, a film-és TV hivatkozások esetében ez mindössze 10 százalék volt.