Érdekes tanulmányt tett közzé az Oracle, mely szerint a Pinteresten jelenlévők magasabb számban próbálnak ki új autómárkákat, mint azok, akiknek nincs fiókuk a platformon.

Ez az információ sokat segíthet azoknak az autógyártóknak, akik többet kísérleteznek innovációval, mint versenytársaik. Az adatok szerint ugyanis a Pinterestt felhasználói 28%-kal nagyobb eséllyel vásárolnak meg egy autót a piacra dobás utáni 90 nap folyamán, illetve 31%-kal nagyobb eséllyel ruháznak be egy újonnan megvásárolható SUV-modellre.

Ez azért is meglepő, mivel a Pinterestet nagyrészt nők használják, akiket az autógyártók nem tekintenek az elsődleges célközönségnek – ennek ellenére a valóságban a gépjármű-vásárlások 62%-át végzik nők, illetve az összes vásárlás 80%-ában ők teszik le a döntő voksot a választott modell mellett.

A Pinterest ráadásul elég szorgosan gyűjti a felhasználókat: már 300 milliónál tart a számuk, az USA-ban ráadásul a gépjármű-vásárlást tervezők fele jelen van a platformon.

Forrás: Social Media Today