A vizuális analitikával és marketinggel foglalkozó Curalate platform 500 ezer képet vizsgált meg a Pinteresten, hogy kiderítse, mi hajtja a lájkokat és a repineket. Az eredmények megdöbbentőek – írja a VentureBeat.

Először is: az arc nélküli márkaképek több repinelést érnek el, mint azok, amelyen láthatóak arcok. Általánosságban pedig elmondható, hogy a színek mindig működnek. Azokat a képeket, amelyek egynél több domináns színt használnak, 3,25-szor többször osztják tovább, mint azok, amelyeken csak egy domináns szín jelenik meg. És bár a kék sokak kedvence, a Pinteresten rossz választás. A piros képek többször kerülnek megosztásra, mint a kékek és azokat, amelyek a piros, a narancssárga és barna keverékét használják, kétszer gyakrabban repinelik, mint a kék képeket.

screen-shot-2013-05-30-at-4-56-19-pm

A minél több megosztást elérő pinek létrehozására vonatkozó irányelvek felállítása érdekében a Curalate a Pinterest képek 30 vizuális jellemzőjét vizsgálta meg, így a színt, a textúrát, a méretet, a formátumot (álló vagy fekvő) és a telítettséget (mennyire világos vagy sötét egy kép).

Egy másik érdekes felfedezés: soha, soha ne posztolj durva textúrájú képet, ezeknél ugyanis 17-szer többször repinelik a finomabbakat, és ha lehet, közeli képeket készíts. Azok, amelyeken a háttérnek kevesebb, mint 30 százaléka látszik, népszerűbbek, míg a háttér 40 százalékát vagy abból többet mutató felvételeket 2-4 alkalommal kevesebbszer repinelik.

4257c0090d133114b35a99e351c690d3

És még egy útmutatás a telítettségre vonatkozóan: a nagyon világos és nagyon sötét képeket ritkán „adják tovább”. A közepes megvilágítást használó fotókat viszont 20-szor gyakrabban repinelik a sötétebbeknél és nyolcszor gyakrabban a nagyrészt fehér képeknél.

Végül, bár ez nem egy képekre vonatkozó tanács, a márkáknak figyelni kell arra, hogy a Pinteresten használt képeik ténylegesen vezetnek valahova. A Pinterest a negyedik legnagyobb forgalmat generáló oldal az interneten, de a legnépszerűbb pinek 48 százaléka így is lejárt, 404-es oldalakra visz.