Amikor a Facebook oldalak a promotált posztok felé fordulnak, vajon annak van-e hatása az organikus találatokra, ami a posztjaik megjelenését illeti a felhasználók hírfolyamában? A Facebook analitikával foglalkozó Wise Metrics új tanulmánya szerint, melyben véletlenszerűen kiválasztott, összesen 1500 oldal 5000 promotált posztját vizsgálták meg, nem – írja az AllFacebook.

Balance

A Wise Metrics a promotált posztok organikus elérését az adott oldalak korábbi 10 nem promotált bejegyzéséhez hasonlította és alig találtak különbséget. Összehasonlították a két típus által elért eredményeket is, és minden esetben azonos teljesítményt láttak.

Mi a helyzet a negatív visszajelzésekkel? A Wise Metrics vizsgálatai szerint a promotált posztokra válaszként érkező negatív reakciók nem voltak hatással a jövőbeli nem promotált bejegyzésekre, ami azt jelenti, hogy az oldalakat ilyen formában nem büntették.

WiseMetricsPromotedOrganicChart

A Wise Metrics a következőket írta a kutatást bemutató blog bejegyzésében:

„A márkáknak nem kell félniük a promotált posztoktól és úgy tűnik, arra sem kell várni, hogy egy bejegyzés elkopjon. Ha korán hirdeted, az még nem falja fel az organikus eredményeket. Még ha egy poszt promotálása nem is segít a jövőbeli közönséged növelésében, az is biztos, hogy fájni sem fog.”

Ti mit gondoltok a Wise Metrics kutatási eredményeiről?