A promotált tweetek növelik az eladásokat, mondja a Twitter. És nem csak a weben kereskedőknek. A cég bejelentette egy új program indulását a márkák számára, hogy követni tudják Twitter hirdetéseik offline eladásokra mért hatását – írja a The Verge.

A Twitter által szponzorált Datalogix tanulmányban három fontos tényezőt említenek a tweetekkel kapcsolatban, melyek mind támogatják a Twitter arra vonatkozó erőfeszítéseit, hogy Amerika nagyvállalatai felszálljanak a Twitter hirdetések fedélzetére.

twitter-cupcake

Először is, azok a Twitter felhasználók, akik elköteleződést mutatnak a promotált tweetek iránt, többet vásárolnak. Ez nem meglepő – ha retweetelsz, kedvelsz egy tweetet vagy reagálsz rá, valószínűleg figyelmet fordítasz rá, megérted, mit hirdetnek és érzelmi szempontból elegendő reakciót vált ki belőled ahhoz, hogy reagálj. Ez az elköteleződés, mondja a Datalogix tanulmánya, 12 százalékos értékesítési növekedést mutatott 35 márka több tucatnyi termékénél.

Még azok is, akik csak láttak egy tweetet és nem reagáltak rá, 2 százalékkal gyakrabban vásároltak.

offline_sales_impact_-_ptw_engagement_drives_greater_in_store_sales_12

Másodszor, a felhasználók, akik a márkák saját nem fizetett tweetjeivel találkoznak, 8 százalékkal többet vásárolnak, mint azok, akik nem. Ez az egyike azoknak a valóban nem túl meglepő eredményeknek, mivel a Twitter követők eredendően önállóan választanak. Az érdekes rész azonban az, hogy a megfigyelt effektus közel 300 százalékkal növekedett, amikor a felhasználók 5 vagy annál több organikus tweetet láttak.

„Ennek a megállapításnak az a következménye, hogy azok a márkák, amelyek aktívan építik követői bázisukat és rendszeresen tweetelnek a követőiknek, offline eladásaikban növekedést láthatnak” – írta Ameet Ranadive, a Twitter munkatársa.

Harmadszor pedig, és ez a legimpozánsabb, egy márka Twitter követői, akik látják a márka promotált tweetjeit, majdnem háromszor annyit vásárolnak, mint azok a követőik, akik csak az organikus tweetekkel találkoznak.

offline_sales_impact_-_followers_exposed_to_promoted_tweets_buy_more_in_store_29_

Tehát, először is a márkáknak fenn kell lenniük Twitteren és másodszor pedig promotált tweeteket kell vásárolniuk, hogy maximalizálják a fent leírt hatást és elérjék az optimális offline eladási növekedést. A Twitter ráadásul nemcsak megosztotta a tanulmány eredményeit, de eszközöket is ajánl a márkáknak, hogy mérhessék az eladásokra mért hatást. A csomagjuk egyenlőre limitáltan elérhető a fogyasztási cikkeket forgalmazó amerikai kereskedők számára, eseti elbírálás alapján.

„A Twitter tanulmány nagyon értékes számunkra, mert még közelebb hozza a közösségi tevékenységet a mérhető értékesítési hatásokhoz” – mondja Bonin Bough, a Mondelez International alelnöke, amely tulajonába tartozik többek között az Oreo is. „Sok márkánk, mint a Trident, az Oreo és a Wheat Thins, nagyon aktívak a Twitter – szférában, és a Twitter új offline értékesítésre ható képességével mérni tudjuk majd a kapcsolatokat az organikus és a fizetett Twitter tevékenységünk, valamint a bolti eladásaink között. Ez egy jelentős lépés a valós idejű marketing erejének értékelésében.”