Sok marketinges fejében ott lehet a kérdés, hogy vajon hatékonyak-e a QR kódok vagy sem, de Nagy-Britanniában most már biztos, hogy a férfiak többször veszik elő a telefonjukat, hogy ilyen kódokat beszkenneljenek, mint a nők. A comScore MobiLens 2013. szeptemberi tanulmánya, melyet a Mobile Marketing Association intézményével közreműködésben készített, úgy találta, hogy a körülbelül 3 millió mobil felhasználó közül, aki Nagy-Britanniában olvastatott be QR kódot, 63% volt férfi, nő pedig 37% – írja az eMarketer.

167301

A millenniumi generáció használja a QR kódokat a leginkább minden korosztályban, míg mindkét nemet tekintve a 25-34 éveseké az első hely és a 18-24 éveseké a második. A 13-17 éves korosztály volt a legkevésbé QR kód felhasználó, míg e tekintetben a 45-54 évesek lettek a másodikak. Továbbá minden egyes korosztályban a férfiak voltak többségben a QR kód beolvasását illetően, és konkrétan a 25-34 évesek azok köztük, akik a leggyakrabban csinálják.

A Kinetic 2013 augusztusában adta ki tanulmányát, amely megmutatta, hogy a QR kód volt a top okostelefon kategória, amelyről a legtöbb brit okostelefon tulajdonos ismeretekkel rendelkezett. És bár az internetezők általánosságban így vannak ezzel, a RetailMeNot.com felmérésből az derült ki, hogy a mobil vásárlók viszont nem ugrottak fel erre a vonatra. 12%-uk mondta azt, hogy a QR kódot arra használták, hogy információt találjanak egy termékről.