A a világ legnagyobb online randiplatformját üzemeltető Match Group bejelentette, hogy 2025 márciusában új, mesterséges intelligencián alapuló funkciókkal bővülnek alkalmazásaik. A tervek szerint egyelőre névtelen AI asszisztens fogja ellátni a randizás olyan kulcsfontosságú feladatait, mint a profilképek kiválasztása, a bemutatkozó szöveg megírása, sőt, még a tökéletes partner megtalálása is.
A mesterséges intelligencia szóbeli interjút készít a felhasználóval, hogy megértse az elvárásait, majd a közös érdeklődési körök alapján üzeneteket javasol a potenciális partnereknek. Emellett „hatékony coachingot” is nyújt a kevésbé sikeres felhasználóknak, tippeket adva a profiljuk vonzóbbá tételéhez.
Bernard Kim, a Match Group vezérigazgatója szerint az AI bevezetése egy új korszakot jelent a vállalat számára, amelyet „AI transzformációnak” nevezett. „Ez a technológia forradalmasítja a randizást, és mi életre keltjük az egész portfóliónkban” – mondta.
Az Ofcom legutóbbi jelentése szerint a randiappok használata visszaesett az előző évhez képest, a Match Group két fő alkalmazása, a Tinder és a Hinge közel 750 000 felhasználót veszített az Egyesült Királyságban. Gary Swidler, a Match Group elnök-vezérigazgatója szerint az AI hatékonyabbá teszi a randizást, és a vállalat azért fektet be most a technológiába, hogy annak előnyei „idővel megmutatkozzanak” a befektetők és a felhasználók számára.
Az új technológia azonban nem mentes a kritikáktól. Anastasiia Babash, a Tartui Egyetem kutatója szerint a mesterséges intelligenciára való túlzott támaszkodás káros lehet az emberek interakciós képességére. „Fennáll annak a veszélye, hogy a felhasználók elveszítik a képességüket a valódi, spontán beszélgetésekre, ami megnehezíti az őszinte kapcsolatok kialakítását” – mondta.
Babash aggályokat fogalmazott meg a felhasználók adatainak biztonságával kapcsolatban is. „A randiappok folyamatosan gyűjtenek személyes adatokat, ami aggályokat vet fel az adatvédelemmel és a biztonsággal kapcsolatban. Sok felhasználó nem érti teljesen, hogy milyen adatokat gyűjtenek róla, és hogyan használják fel azokat.”
Faye Iosotaluno, a Tinder vezérigazgatója szerint a vállalat óvatosan kezeli az AI-t és az adatokat, de elkötelezettek a technológia mainstreambe való bevezetése mellett. „Úgy gondolom, hogy ez valóban forradalmasíthatja a felhasználók interakcióját. Nagyon körültekintően akarunk eljárni.”
Forrás: The Guardian