Todd Pendleton, a Samsung marketing igazgatója a gyors cselekvésben és az aktuális lehetőségek megragadásában látja a márka marketing sikerét. Ez azonban nem azt jelenti, hogy a cég nem tervez előre. Tökéletes példa erre a fotó, amely mostanra a világ leghíresebb szelfije lett és amely az Oscar gálán készült – írja az AdWeek.

Már a díjátadó előtt tervezték, hogy egy Samsung szelfit fog készíteni az este házigazdája Ellen DeGeneres és Meryl Streep színésznő, mondta el Pendleton a 4A’s Transformation konferencián Beverly Hillsben, Kaliforniában. Ami valójában történt – a sztárok alkotta csoportkép megszületése, amely felrobbantotta a Twittert – nyilvánvalóan még többet ért el ennél. Ezután azonban – gyors gondolkodással – a Samsung továbbvitte a sikeres kezdeményezés sikerét.

oscars-selfie-hed-2014

„Ha megnézed a képet – az emberek arcait –, látod, hogy őszintén boldogok. Örömöt okozott nekik. Szóval mit teszel ezzel és hogyan éred el, hogy több legyen puszta marketing pillanatnál?” – kérdezte Pendleton. „A következő reggel, konkrétan a zuhany alatt álltam és azt gondoltam, ’Adományozni fogunk.’ Úgyhogy felhívtam a főnömet, aki igent mondott. Felhívtuk az Ellen showt, a csapatuk is beszállt és 15 percen belül minden összejött.”

A márka 3 millió dollárt adományozott megosztva a DeGeneres által kiválasztott két nonprofitnak: a Children’s Research Hospital és a Humane Society szervezeteinek.

„Szóval, ezek azok a dolgok, amelyek áthatóak egyszerűen, mert ezek vagyunk mi, benne van a DNS-ünkben és lehetővé teszik, hogy ezek a pillanatok hosszú távon is kitartsanak és ne csak termékpromóciónak tűnjenek” – mondta Pendleton.

A Samsung még a reklámjaiban is rugalmas megközelítéssel él, így például engedik, hogy Jay-Z, Paul Rudd vagy LeBron James elmondhassa, mit érez, habár előre megtervezett marketing célok kontextusában. Amikor a 72and Sunny ügynökséggel forgatták a Paul Rudd-Seth Rogen videót a 2013-as Super Bowlra, miután már mindenki más felrántotta a leplet a nagy sporteseményre vonatkozó terveiről, a „késés” is csak lehetővé tette, hogy a többnyire vígjátékokból ismert színészek különlegeset alkossanak.

„Mivel mi valós időben cselekedtünk és igazán eredetin – az ügynökség talán úgy mondaná, ’last-minute’ – tudtuk, hogy minden más hirdető mit akart és milyen kreatívot készített, amikor mi forgattunk” – mondta Pendleton. „Így mindent kommentálni tudtunk és megint csak: közösségi beszélgetést tudtunk indítani. Ezáltal többen beszélnek majd rólunk.”