A szellemek szeretik a pénzt – A Snapchat logója jogosan mosolyoghat, hiszen a cég idén várhatóan 366 millió dollárnyi reklámbevétellel rendelkezhet az eMarketer adatai szerint.
Jövőre a számok pedig ennél is nagyobbak lesznek – a kutatóintézet szerint a Snapchat 2017 végére 935 millió dolláros összeget könyvelhet majd el, mely már erőteljesen megközelíti az egymilliárdos álombevételt, mellyel a cég a pletykák szerint tervez.
A remek mutatóktól eltekintve a Snapchat a valóságban viszont hirdetési szempontból versenytársaihoz képest kis szerepet játszik a social media világában – az itt termelődő bevételeknek csupán 2,3 százalékát birtokolja. Ám ez a jövőben megváltozhat – a Snapchat csak nem is olyan rég fejlesztette csak ki hirdetési felületeit, melyekből egyre többet értékesít. Bár az eladott felületek száma korlátozott, az áruk kirívóan magas, egy lencse használata egy napra több százezer dollára rúg. Ezen felül a közösségi média óriás már nem csak nagy cégek zsebéből varázsolja ki, hanem felhasználóinak is ajánl fizetes alkalmazásokat.
Az alkalmazás legnagyobb bevételét a Live Stories-funkcióval termeli – a befolyt összegek 37,8 százaléka ered innen.
A Snapchat egyelőre bevételeinek nagy részét az USA-ban termeli – összesen 43 százalékot, ám a szakértők szerint a jövőben a nemzetközi piac is egyre nagyobb szerepet kaphat.
Ha a sikersztori folytatódik, 2018 végére a befolyó összegek az 1,7 milliárd dollárt is elérhetik.
Forrás: Adweek