A Spotify bejelentése szerint 70 millió felhasználója, aki az alkalmazás ingyenes verzióját használja hamarosan olyan reklámokat fog hallani két dal között, melyek igazodnak a felhasználó zenei ízléséhez – a spotokat a brandek licitálással vásárolhatják meg.
A svéd vállalat az AppNexus, a Rubicon Project és a The Trade Deskkel együttműködve vásárolja meg a 15 és 30 másodperces audio spotokat, melyeket aztán továbbkínál hirdetőinek.
A spotokat a brandeket licitálva vásárolhatják meg – a spotokat igazodnak a korosztályhoz, nemhez, helyhez és ahhoz, hogy a felhasználó milyen műfajokat és playlisteket hallgat.
A Spotify márciusban videós felületeket is elérhetővé tett a hirdetők számára, májustól pedig a brandek a legnépszerűbb playlisteket szponzorálhatták.
A Spotify-nak szüksége is van hirdetési felületeinek minél hatékonyabb árusítására, hiszen bár nem rég átlépte a havi 100 milliós felhasznlói álomkeretet, ebből csak 30 millió felhasználó fizet a szolgáltatásért. Nagy versenytársa, az Apple Music 15 millió fizetős felhasználót tudhat magának.
A streaming verseny pedig folyik tovább – a hetekben a Deezer is bejelentette, hogy a szolgáltatás az USA területén is elérhető lesz, igaz, próbaidőt nem biztosítanak és sokan a 10 dolláros havi díjat is sokallják a versenyben Európában általában alulmaradó streaming szolgáltatótól.
Forrás: Adweek