Pszichológusok vizsgálták, hogyan is reagálunk egy-egy fotóra.
A Yorki Egyetem pszichológia tanszékének kutatói arra voltak kíváncsiak, hogyan ítélünk meg másokat azoknak a közösségi médiában található profilképe alapján – írja a hazipatika.com. A korábbi kutatások kimutatták, hogy a különböző ítéletek megalkotásakor három alapvető dimenzióban „vizsgálódnak” maguk az érintettek. Egyrészt a megközelíthetőséget próbálják felmérni, azaz a megpillantott személy segíteni vagy ártani akar-e nekik. Másrészt a dominanciát: tud-e (nemcsak akar-e) segíteni vagy ártani nekik? Harmadszor pedig a fiatalosságot-vonzerőt nézik. Ez utóbbi két dolgot is jelenthet: valakivel keverednének-e romantikus kapcsolatba, illetve azt, hogy lehet-e a riválisuk?
A kutatás során ezer arcot kategorizáltak, 65 különböző tulajdonság alapján. A vizsgálat megmutatta, hogy a hétköznapi életben mennyire befolyásolnak minket az arcok abban, hogy miként alakulnak az interakcióink másokkal. Akár a való világban, akár az interneten, egy ember karakterét csak érezni, érzékelni lehet.