Az Egyesült Államok területén tulajdonképpen egy cég uralja az instagramos ajándékosztás piacát, és minden olyan márka őket keresi meg, akik viszonylag gyorsan szeretnének sikereket elérni ezzel a módszerrel. A Forbes csinált velük egy interjút arról, hogy mi is a sikerük titka. 

Minden márka és influenszer organikus növekedést szeretne látni, de ez egyre nehezebb. Nem csak azért, mert ők rontanak el valamit, vagy nem elég jó a tartalmuk, hanem mert egyszerűen az algoritmusok nem engedik, hogy mindenfajta költés nélkül nagyot növekedjen a követőbázis. Ezért valamilyen nagyon kreatív és újszerű hozzáállásra van szükség. Jelenleg az egyik legkedveltebb formája az ajándékozás, amikor egy vagy több követőnek ígérnek ajándékot azok közül, akik megfelelnek bizonyos kritériumoknak, például a megfelelő hashtaet használják, kommentelnek egy posztot, vagy felhívják rá az ismerőseik figyelmét. Ha jól csinálják, akkor nagyon gyorsan lehet nagyon sok követőjük.  A HighKey nevű amerikai cég pedig arra specializádott, hogy ezek az akciók minél jobbak legyenek. 

A Forbes-interjúban arról beszéltek, hogy ők csak a legmenőbb influenszerekkel dolgoznak, akiknek nem elég, hogy kapjanak egy márkától pénzt, fontos, hogy az egy komoly, megbízható márka legyen, vagyis az első az, hogy legalább cégjogilag stabil legyen a hirdető. Aztán sokan ott véreznek el, hogy demográfiailag rosszul lövik be az akciót, így lehet, hogy sok fiatal követőjük lesz Brazíliából, de ezzel semmire sem mennek, ha egy idősebbeknek szóló lokális márkáról van szó. Fontos, hogy ugyanazokat az értékeket közvetítse a híresség is, ebben a cég szerint érdemes magasabbra lőni, hiszen minél ismertebb emberről van szó, annál több követőt lehet szerezni, és annál nagyobb lesz azok száma, akik felfigyelnek a márkára. Oda kell figyelni, hogy már jóval az akció előtt miket posztol a hirdető, és hogy utána is izgalmassá tudja tenni az oldalát a megnövekedett követőtábornak, kommunikáljon aktívan, vagyis legyen egy részletes terv. Azt tanácsolják hogy érdemes mikro akciókban is gondolkozni. A nagy ajándékozás előtt és után kisebbeket is adni, hogy izgalmasabb legyen az akció, és még több követő keresse folyamatosan a tartalmakat. A tartalommal kapcsolatban azt javasolják, hogy legyenek nagyon jó minőségű képek, amik kitűnnek, a videóknál pedig nem szabad elfelejteni, hogy az első három másodpercen múlik, hogy valaki végignézi vagy nem. 

Forrás: Forbes