Az OnlyAccounts.io által bemutatott adatok szerint az alkalmazás történetének egyik legjobb negyedéve után a TikTok több mint 4,4 milliárd letöltésnél tart.

Több mint félmilliárd letöltés 2023 első felében

A TikTok néhány hónappal a 2017-es megjelenése után meghódította a világot. Noha az alkalmazás már akkor is népszerű volt, és nagy kampány támogatta, letöltései az egekbe szöktek a COVID-19 világjárvány közepette, amikor minden eddiginél többen használtak közösségi média platformokat, hogy kapcsolatba lépjenek másokkal.

A Statista és az AppMagic adatai szerint a TikTok-ot 653,7 millió alkalommal töltötték le 2018-ban. Abban az évben az összes letöltés több mint 40%-a Indiából származott, amely az egyik leggyorsabban növekvő TikTok-piac.

Egy évvel később az alkalmazást 703,7 millióan töltötték le világszerte. De ez is semmi volt 2020-hoz képest, amely a TikTok letöltések eddigi legjobb éve. Csak abban az évben az alkalmazást közel 985 millió alkalommal töltötték le, ami 40%-kal több, mint egy évvel korábban. A statisztikák szerint a letöltések száma 718 millióra csökkent 2021-ben, ahogy az élet visszatért a normális kerékvágásba. A növekvő tendencia tavaly is folytatódott: 861,8 millió letöltést regisztráltak.

A Statista és az AppMagic adatai azonban azt mutatják, hogy 2023 új rekordot dönthet. Az év első hat hónapjában a TikTok-ot közel félmilliárdszor töltötték le világszerte, ami 32%-kal több, mint egy évvel ezelőtt ugyanebben az időszakban. Csak 2023 második negyedévében a közösségi videóalkalmazást 260,8 millió alkalommal töltötték le, ami történetének harmadik legmagasabb száma.

A növekvő felhasználói bázis továbbra is növeli a bevételeket

A felhasználók növekvő számának köszönhetően a marketingesek készek mélyen a zsebükbe nyúlni, hogy népszerűsítsék a platformon. A Tiktok hirdetések számos ajtót nyithatnak meg a vállalatok előtt, különösen azok előtt, akik fiatal közönséget szeretnének elérni. Ráadásul az alkalmazásban közzétett videók virálissá válhatnak, és gyakorlatilag egyik napról a másikra több millió felhasználóhoz juthatnak el, amit egyetlen más közösségi média alkalmazás sem tud nyújtani.

2020 és 2022 között a TikTok tulajdonosa, ByteDance 17,6 milliárd dollár bevételre tett szert a TikTok hirdetésekből, és ez a szám 2023-ban várhatóan további 18 milliárd dollárral nő. A lenyűgöző, 155%-os éves növekedésnek köszönhetően a TikTok a leggyorsabban növekvő vállalat lett a digitális hirdetésekből származó bevétel alapján a világon.

A Statista arra számít, hogy a TikTok hirdetési bevételei a következő négy évben közel 200%-kal emelkednek, és 2027-re elérik az 54 milliárd dollárt.