A Facebook és a TikTok hatalmas csatát vív a felhasználókért és az ő idejükért, amiben úgy tűnik, hogy a fiatalabb generációnál a TikTok áll nyerésre.  A Facebook tervei között szerepel az oldal teljes megreformálása, ami valójában azt jelenti, hogy jobban hasonlítana a TikTokra. 

A TikTok globális üzleti megoldásokért felelős elnöke, Blake Chandlee a CNBC-nek nyilatkozva egyértelművé tette a két vállalat közötti különbségeket: „A Facebook egy közösségi platform. Minden algoritmusukat a közösségi megközeltés alapján építették fel. Ez az alapvető kompetenciájuk. A miénk nem. Mi szórakoztató platform vagyunk… A különbség jelentős” – mondta. Chandlee kiemelte, hogy míg a Facebook megközelítése az, hogy az egyének kapcsolatrendszerét követi nyomon, az ő alapvető modelljük teljesen más. 

Chandlee 12 évig dolgozott vezető beosztásban a Facebooknál. A CNBC-nek elmondta, hogy az ott szerzett tapasztalatai – különösen a Google nem túl sikeres közösségi hálózatából, a Google+-ból származó potenciális fenyegetés tanulmányozása során – arra jött rá, hogy a TikTok fog győzni a jelenlegi csatában. Azt mondja, hogy anno a Google+ azért bukott meg, mert a Google erőssége a keresés, nem a közösségi kapcsolatok. Azt mondja, hogy most ugyanezt látja. A Facebook a közösségi kapcsolatokban erős, a TikTok pedig a szórakoztatásban, a kulturális trendek felkutatásában. Ezért szerinte felesleges ebbe az irányba nyitnia a Facebooknak, mert hogy sikeresek legyenek az egész oldal alapértékeit kellene megváltoztatni. 

Forrás: The Verge