A TikTok szerdán bejelentette, hogy minden 18 éven aluli felhasználó számára bevezeti a 60 perces képernyőidő-korlátozást. A 60 perces korlát elérésekor a tinédzsereknek meg kell adniuk a jelszót, hogy folytathassák a videók nézését, és „aktív döntést kell hozniuk” a görgetés folytatásához.

A tinédzserek, ha akarnak, leiratkozhatnak a funkcióról, de a TikTok azt mondta, hogy az alkalmazás arra fogja kérni a tizenéveseket, hogy állítsanak fel egy limitet, ha „több mint 100 percet töltenek a TikTokon egy napon belül”.

Szóval a TikTok lépéseket tesz annak érdekében, hogy csökkentse a képernyő előtt töltött időt a fiatalabb felhasználók számára, miközben a szabályozók és a törvényhozók egyre nagyobb ellenőrzése alá vonják a platform és a gyermekek biztonságát. A Pew Research Center tavaly augusztusi tanulmánya szerint az amerikai tinédzserek 67 százaléka használta a TikTokot, és az összes tinédzser 16 százaléka mondta azt, hogy „folyamatosan” használja.

A közösségi média platform azt közölte, hogy keményen dolgozik azon, hogy növelje a szülők elérését annak a folyamatos erőfeszítésnek a részeként, hogy „örömet szerezzen és pozitív szerepet játsszon az emberek önkifejezésében” – áll egy sajtónyilatkozatban.

„Minden tinédzser más, és minden család más. Ezért továbbra is arra összpontosítunk, hogy a szülőkhöz eljuttassuk azokat az információkat, amelyekre szükségük van a TikTokkal kapcsolatban” – nyilatkozta Cormac Keenan, a vállalat bizalmi és biztonsági vezetője.

A vállalat emellett bevezeti az értesítések ütemezett elnémításának lehetőségét is, amely funkciót a cég szerint már különböző mértékben alkalmaznak a 13 és 17 év közötti felhasználók számára.

Forrás: CNBC