A New York Times írt arról a jelenségről, hogy egyre több amerikai középiskolában indul TikTok szakkör. Ez gyakorlatilag nem szól másról, mint tanári felügyelet melletti buliról, hiszen az a lényege a TikTok videóknak, hogy valaki kisfilmet forgasson egy ismert dalhoz. Az iskolákban állítólag ez lett az új drámaszakkör, azzal a különbséggel, hogy itt a tánc és az éneklés mellett a tanároknak annak is utána kell járnia, hogyan lehet valaki sikeres a közösségi oldalon. 

Az újság beszámolója szerint egyébként minél lelkesebb a tanár, annál több a sikeres szakkörös, illetve az is kiderül, hogy a gyerekek önszorgalomból is képzik egymást és magukat, így gyakorlatilag akár a videóvágástól kezdve az önmenedzselésig megtanulnak mindent. A tanári felügyelet pedig azért is fontos, mert a kutatások szerint a gyerekek akár függővé is válhatnak, így pedig jobban be tudják osztani az idejüket, és korlátozni tudják önmaguk számára is, hogy mennyit foglalkoznak a videókkal. 

A jelenség egyébként egyre népszerűbb, sok iskolában kell akár több TikTok csoportot is indítani, és még a pedagógusokat is meglepte, hogy sikerült valami olyan foglalkozást kitalálni, ami az iskolában van, de mégis lelkesednek érte a gyerekek.