hirdetés

Használd az AI tudását az üzleti sikerhez! Profitnövelő ötletek egyetlen kattintással! Használd az AI tudását az üzleti sikerhez! Profitnövelő ötletek egyetlen kattintással!

Bár elsőre ez kicsit furcsán hangzik, pláne aki ismeri a videómegosztót, de a keresési szokások mellett a hírfogyasztási szokásokra is jelentős hatást gyakorolnak a TikTokra feltöltött videók. Ráadásul nem csak a tizenéveseknél, hanem a fiatal felnőttek körében is.

Ezt a trendet mutatta ki most a mindennapokban az Egyesült Királyság médiahatósága, az Office of Communications (Ofcom) is, akik ezt kérdőíves-interjús kutatással is támasztották alá. A tanulmány szerint már a brit felnőtt lakosság körében is a TikTok számít a leggyorsabban növekvő hírforrásnak, pedig 2020-ban még csak csak egy százalékuk használta ebből a célből a platformot.

Persze a választ bejelölők fele még mindig a 16-24 év közötti korosztályhoz tartozik, de anövekedés egyértelmű az idősebb korosztályban is. Ráadásul a válaszadók többnyire inkább más felhasználóktól értesülnek az oldalon a hírekről, esetleg a barátaiktól és családtagjaiktól, és csak ezt követik a hivatalos hírcsatornák tartalmai, amit a felhasználók csupán 24 százaléka néz. Összességében egyébként a TikTok csak hatodik helyen szerepel a hírfogyasztási listában (egyelőre), és még mindig megelőzik az olyan hagyományosnak mondható hírforrások, mint a BBC weboldal/alkalmazás (29%), a Twitter (35%), a BBC One televíziós hírcsatorna (36%), a Facebook (40%) vagy az Instagram (46%), bár utóbbi már nem túlzottan hagyományos.

Forrás: HWSW