Bár elsőre ez kicsit furcsán hangzik, pláne aki ismeri a videómegosztót, de a keresési szokások mellett a hírfogyasztási szokásokra is jelentős hatást gyakorolnak a TikTokra feltöltött videók. Ráadásul nem csak a tizenéveseknél, hanem a fiatal felnőttek körében is.

Ezt a trendet mutatta ki most a mindennapokban az Egyesült Királyság médiahatósága, az Office of Communications (Ofcom) is, akik ezt kérdőíves-interjús kutatással is támasztották alá. A tanulmány szerint már a brit felnőtt lakosság körében is a TikTok számít a leggyorsabban növekvő hírforrásnak, pedig 2020-ban még csak csak egy százalékuk használta ebből a célből a platformot.

Persze a választ bejelölők fele még mindig a 16-24 év közötti korosztályhoz tartozik, de anövekedés egyértelmű az idősebb korosztályban is. Ráadásul a válaszadók többnyire inkább más felhasználóktól értesülnek az oldalon a hírekről, esetleg a barátaiktól és családtagjaiktól, és csak ezt követik a hivatalos hírcsatornák tartalmai, amit a felhasználók csupán 24 százaléka néz. Összességében egyébként a TikTok csak hatodik helyen szerepel a hírfogyasztási listában (egyelőre), és még mindig megelőzik az olyan hagyományosnak mondható hírforrások, mint a BBC weboldal/alkalmazás (29%), a Twitter (35%), a BBC One televíziós hírcsatorna (36%), a Facebook (40%) vagy az Instagram (46%), bár utóbbi már nem túlzottan hagyományos.

Forrás: HWSW