A Semafor riportja szerint a TikTok a közelmúltban két új amerikai védjegyet jegyeztetett be. Az egyik egy alkalmazás, a TikTok Go, amelynek célja, hogy „éttermeket, kiskereskedelmi vállalkozásokat, az utazási ipart és más online és offline vállalkozásokat” népszerűsítsen. Az alkalmazás többek között marketing- és reklámanyagok készítésében, a marketingberuházások értékeléséhez szükséges pénzügyi előrejelzések kidolgozásában, valamint marketingtanácsadásban és műszaki tanácsadásban segít.

A védjegybejelentés valóban különálló alkalmazásként azonosítja ezt, bár ez összefüggésben állhat a TikTok kínai verziójának kulcsfontosságú elemévé vált minialkalmazás-kínálattal is.

A Douyinon, a TikTok kínai verzióján harmadik féltől származó fejlesztők integrálhatnak „Mini Programokat”, amelyek lényegében saját alkalmazásaik kisebb, könnyebb verziói a tágabb Douyin ökoszisztémán belül. A Douyin minialkalmazásai az alkalmazás bal oldali funkciómenüjén keresztül érhetők el, amely számos minialkalmazáshoz biztosít hozzáférést ételrendeléshez, fuvarmegrendeléshez, jegyvásárláshoz stb., mindezt a Douyinon belül. Ez lehetővé teszi a Douyin felhasználók számára, hogy napi tranzakcióik sokkal nagyobb részét egyetlen platformon bonyolítsák le, ami több lehetőséget biztosított a Douyin számára a felhasználói viselkedés bővítésére.

A TikTok ugyanezt szeretné elérni az új TikTok Go programmal, amely potenciálisan egy olyan platformot biztosítana, amely lehetővé tenné harmadik fél partnerek számára, hogy minialkalmazásaikat egy külön platformon keresztül építsék fel, amelyeket aztán a TikTokon belül jelenítenének meg.

A tágabb cél tehát az lenne, hogy az embereket rávegyék arra, hogy több dolgot csináljanak az alkalmazáson belül, ami segíthetne a streamen belüli vásárlással kapcsolatos ambícióinak kiterjesztésében.

A TikTok másik védjegybejelentése egy TikTok PayLater nevű „vásárolj most, fizess később” szolgáltatásra vonatkozik. A TikTok a Fülöp-szigeteki weboldalán hivatkozik egy PayLater szolgáltatásra, amely lehetővé teszi az alkalmazás e-kereskedelmi platformját, a TikTok Shopot használó ügyfelek számára, hogy fizetéseiket havi részletekben rendezzék.

A Semafor szerint a védjegybejelentés arra utal, hogy ugyanannak az amerikai verziója több funkciót is elláthatna, de fogalmilag ez egy fizetési program, amelynek célja, hogy több módot biztosítson a streamen belüli tranzakciók lebonyolítására.

Az még várat magára, hogy a TikTok képes lesz-e az alkalmazáson belüli vásárlást bevezetni, mert míg a kibővített vásárlás, és különösen az élő streamen belüli vásárlás az ázsiai piacokon visszhangra talált, a nyugati fogyasztók továbbra is visszafogottak maradnak az ilyen lehetőségekkel kapcsolatban.

Maga az is érdekes, hogy a TikTok erőfeszítéseket tesz az USA-ban, mert elvileg az éve elejéig el kellene adnia az ottani érdekeltségeit. Mindez azonban megváltozhat a most megválasztott Donald Trump új ciklusa alatt, ő ugyanis elég békés hangnemet ütött meg az elmúlt hónapokban.

Forrás: Social Media Today