A banner hirdetés az internet marketing leggyakoribb formája. A mai napig a világháló fűszerei ezek a reklámok, ingyen iPadektől flash értékesítésig mindent ígérve – írja a The Next Web.

design-786x305

Banner vakság – egy valós fenyegetés a klikkjeidnek

Bőségük miatt a banner hirdetéseket legtöbbször ignorálják. Több oka is van: a néző számára nem releváns, a spamtől, vírustól, felugró ablakoktól való félelem vagy más nem várt reakció, és az elköteleződésre alkalmas tartalom általános hiánya.

Egy AdKeeper felmérés szerint a résztvevők 43%-a vélte úgy, hogy az online banner hirdetések nem tűnnek érdekesnek és 31% arról nyilatkozott, hogy csak akkor akartak ezekre kattintani, ha olyan hangulatban voltak vagy érdekelte őket, amit láttak. Nem kérdéses, hogy bonyolult médiumról van szó a hirdetők szemszögéből, amelyet nehéz sikeresen kivitelezni, ám ugyanakkor pedig igen hatékonyak tudnak lenni, ha betartunk néhány szabályt. Lássuk ezeket!

Legyen egyszerű a szöveg és letisztult a kép!

Egy olyan térben, ahol a könnyed dizájn egyre elterjedtebb, a hivalkodó banner hirdetések megrendítőek és nem tetszőek a felhasználók számára. A villódzó elemek, a gifek és a szivárvány minden színe, illetve egy „nyugodtabb” kép jelentheti a különbséget az átsuhanó tekintet és a kíváncsi szem között.

LL-Bean-ad-220x562

Legyen egyértelmű a „call to action” felhívás!

Egy banner hirdetés értékét az általa generált kattintások száma határozza meg, ennél fogva elképesztően fontos elérni, hogy a felhasználók elköteleződjenek irányában.

A legjobbakon egyértelmű „call to action” felhívás szerepel, ami elmagyarázza a felhasználóknak, hogy mit várhatnak, ha rákattintanak a hirdetésre.

Nimbb-ad-220x184

Ne felejtsd el megtartani a stílust!

Ha valaki rákattint egy bannerre, nincs annál zavaróbb, mint amikor eljutnak egy weboldalra, ami teljesen máshogy néz ki, mint a hirdetés, amire előzőleg kattintottak. Egy bannernek vizuálisan hasonlónak kell lennie a honlaphoz, amelyhez vezeti a felhasználót.

Amikor tervezed a sajátodat, figyelj rá, hogy a márkád színeit, betűtípusát használd és a hozzá illő üzenetet, hogy a céloldalról ne kattintsanak el azonnal az emberek!

Volkswagen-ad-220x183

 

Volkswagen-website-520x193

Gondold át a hirdetésvásárlásaidat!

Bár a hirdetések elhelyezése sokkal bonyolultabban kontrollálható, mint a dizájn, a figyelmes munka és a gondos testre szabás kifizetődik. Az említett AdKeeper felmérés résztvevőinek 58%-a mondta azt, hogy a bannerek nem relevánsak számára, ez pedig csökkenti az elköteleződés esélyét. A cookie-k és a viselkedésalapú marketing ma már könnyebbé teszik a hirdetések úgy történő elhelyezését, hogy az releváns legyen az adott oldalakat látogatók számára. Sőt. Léphetsz egy szintet és készíthetsz olyan hirdetéseket is, amelyek az oldalra érkező minden egyes felhasználó számára relevánsak, függetlenül a demográfiai jellemzőiktől és a böngészési előzményeiktől.

Interaktivitás

Már nem 1999-et írunk, ami azt jelenti, hogy az interaktivitás nem korlátozódik arra, hogy kacsákra tudunk lövöldözni, amint áthaladnak a képernyőn.

Sokkal jobban ki lehet tolni a hirdetési mező határait – sokszor szó szerint. Ez az Adidas banner épp ezt teszi. A felhasználó felveheti a tollat és elkezdhet bárhova vonalakat rajzolni. Miközben így tesznek, egy kis futó emberke jelenik meg és fedezi fel ezeket az útvonalakat. A fizika törvényei nem vonatkoznak rá és ugyanez köszön vissza az Adidas ismert szlogenjében is: „A lehetetlen nem létezik.”

Maradj egyszerű!

Ez az utolsó, de legfontosabb javaslat. Határozd meg az alapvető célodat, a brandinget, a „call to action” felhívást és ne térj el nagyon attól, amit először kitaláltál! Minél több a tartalom a dobozban, annál valószínűbb, hogy összezavarod és ezáltal elidegeníted a nézőidet. Az alábbi StumbleUpon példa a márkára fókuszál, teljesen egyszerű és a felhívás is egyértelmű.

Stumbleupon-ad

Végezetül…

Ne engedd, hogy a dizájnnak a doboz keretei szabjanak határt! Gondold tovább az ötletet! Ez a kattintható banner hirdetések dizájnjának egyik kulcsa. A hirdetésnek szüksége van egy tiszta célra és egy felhívásra, relevánsnak kell lennie a saját környezetében és a weboldal tekintetében, ahova vezet, valamint a cég szemszögéből, amely számára készül.

Sokan gondolják, hogy a banner hirdetések hamarosan a múltéi lesznek, de a weboldalakon érzékelhető dominanciájuk másképp mutatja. A tér és a közönség ott van, a dizájnereknek és a hirdetőknek csak meg kell bizonyosodniuk róla, hogy kihasználják a rendelkezésre álló teljes potenciált, hogy generálni tudják azokat a kattintásokat, amelyeket keresnek.