A kis- és közepes méretű üzletek számára egy átfogó közösségi média stratégia megvalósításának kilátása is elsöprő lehet. Mely hálózatokat kellene használnod? Hogyan tartasz lépést a kialakuló beszélgetésekkel és miként váltasz ki elköteleződést a közönségedből féltucatnyi platformon? Milyen gyakran kellene posztolnod? A következő néhány egyszerű lépés követésével és egy átgondolt terv készítésével, a tökéletes közösségi média stratégiád közelebb van, mint gondolnád – írja a Socal Media Explorer.
1. Határozd meg a céljaidat!
Mielőtt fejest ugranál a közösségi média világába, határozd meg a célodat. Márkatudatosságot akarsz építeni, ügyfélszolgálatot biztosítani vagy sajtóvisszhangot kelteni? A céljaid lesznek az útmutatód, amely a helyes úton tart. Tűzz ki konkrét és mérhető objektívákat a fejlődésed monitorozására és a stratégiád időről időre történő kiértékelésére!
2. Azonosítsd a célközönségedet!
Ki az ideális vásárlód? Készítsd el a célközönséged profilját, benne a demográfiai adatokkal és más tényezőkkel, mint lakhely, foglalkozás és érdeklődési körök!
3. Célozd meg a megfelelő közösségi média platformokat!
Az üzleted számára legjobb közösségi média platformok kiválasztása az a lépés, amely sok üzlettulajdonosnak kihívás. Olyan sok hálóból lehet már választani és a gondolata annak, hogy mindet használd egyszerre, kicsit ijesztően hathat. A legfontosabbak között van a:
- Google+
- YouTube
Ám a közösségi hálók teljes listája gyakorlatilag végtelen, sőt. Néhány üzlet olyan közösségi stratégiát követ, amelyben szerepet kap egy tucat közösségi, „bookmarking” vagy „slide megosztó” oldal is. Sok információt találhatsz arról, hogy a népszerű közösségi hálók mely demográfiai csoportot szólítják meg igazán. Válassz ezek közül néhányat, amelyek megfelelnek a te célközönségednek! Amint simán halad a stratégiád, bővítsd ki pár másodlagos és különböző típusú hálózattal is.
4. Definiáld az egyedi értékesítési ajánlatodat!
Az egyedi értékesítési ajánlatod a meghatározó funkciója vagy funkciócsoportja annak, amely elkülöníti a cégedet a konkurenciától. Az USP-édnek (unique selling proposition) relevánsnak kell lennie a célközönséged számára és illeszkednie kell a közösségi média céljaidhoz. A használatával készíts egy listát a kulcsfontosságú kifejezésekkel és témákkal, majd építsd ezek köré a közösségi média stratégiádat! Ezzel tarthatod magadat a fókuszpontodhoz és előkészíted a terepet a „branding” számára.
5. Készíts egy szerkesztőségi naptárat!
A közösségi média nagyszerű tartalmakat igényel, de egy szerkesztőségi naptárban nem csak ezeket jelölheted, hanem a segítségével definiálhatod a témákat, azonosíthatsz marketing csatornákat a tartalmak számára, amelyeket előállítasz és pontosan elérheted a számodra releváns célközönségedet. Persze ez az egész történet gyors kapcsolódást igényel, ezért igényelj sebesen száguldó internetet!
A szerkesztőségi naptárad tartalmazhat havi témákat, beszélgetésindítókat és a tartalommarketing stratégiád elemeit. Olyan útmutatóként viselkedik, amellyel meghatározhatod, miről fogsz beszélni a közönségednek a jövő héten vagy a következő hónapban, hol fogod megosztani a specifikus tartalmakat és mennyi időt szentelsz egy-egy közösségi platformnak. Többféle tartalomformátumot használj, beleértve a blog posztokat, esettanulmányokat, e-könyveket, képeket és videókat!