Amióta csak megjelent a közösségi média, az üzletek ráugrottak a száguldó vonatra, hogy berobbanjanak az online piacra. A közösségi média marketing pedig gyökeret vert az online marketing stratégiákban. Eredetileg minden a SEO-ról szólt, most a tartalomról. Sok üzlet tanulta már meg a közösségi média értékét, de nem mindegyik használja helyesen. A Business2Community három top marketing hibát gyűjtött össze, amelyek manapság előfordulnak a közösségi médiában.

Értékesítés kapcsolatépítés helyett

A közösségi média nem egy marketing eszköz. Az emberek azért vannak jelen a közösségi média hálózatokban, hogy megosszák az élményeiket, sztorizzanak, kapcsolatba lépjenek az ismerőseikkel és a szeretteikkel, és nem azért, hogy hirdetéseket lássanak. Ami pedig még fontosabb, a lájok szerzése nem fordítható le eladásokra.

Az üzleteknek a vásárlóikkal való kapcsolatépítésre kellene fókuszálniuk a közösségi médiában. Ez egy nagyszerű platform, ahol elmondhatják nekik kik ők és mit is jelent az üzletük. A direkt eladás szorgalmazásával nem fognak kitűnni. Megfulladnak a többi hirdetés és jelentéktelen poszt zajában.

Balance

A szemek célzása az eredmények helyett

A márkaexpozíció érdekében használni a közösségi médiát egy érthető lépés. Ám ez nem a posztok mennyiségéről szól vagy arról, hogy minden közösségi média platformon jelen kell lenni.

Az egyik leggyakoribb taktika, hogy rávegyék az embereket egy hirdetés linkjének megosztására, hogy díjat ajánlanak fel cserébe. Ez jó ötletnek tűnhet felhajtás keltéséhez. Valójában azonban hasonlít az emailes átverésekre (küldd tovább tíz ismerősödnek és egy iPadet nyerhetsz!). Nem fog maradandó benyomást kelteni. Ténylegesen eladást generált vagy csak továbbpasszolták egészen addig, míg az emberek rá nem untak?

Minden közösségi média hálózat lényegében egy közösség maga is és különböző a közönsége.

Az üzletek úgy is tudnak célzott közösségi média kampányokat indítani, hogy közben kapcsolatot építenek a vevőikkel. A közvetlen eladás erőltetése helyett, szórakoztathatnak vagy megoldást javasolhatnak egy problémára. Így olyan tartalmat hoznak létre, amit az emberek megosztanak és amelyekre emlékezni fognak. Ennek eredményeképpen pedig kibontakozik egy organikus marketing kampány, ami elősegíti a vásárlók érdeklődésének és hűségének kialakulását.

Szüntelenül reklámok elköteleződésre ösztönző történetek helyett

Ha ötvözöd a fenti két hibát – értékesítesz és házalsz minden egyes közösségi média hálózatban –, az hatástalan reklámhoz vezet.

Az olyan elköteleződésre ösztönző történetek, mint például a Dove belső szépség kampánya, remek a közösségi média marketing szempontjából, mert kötődni lehet hozzá, megosztható és beszélgetést indít. Ha azt akarod, hogy a márkád kiemelkedjen, adj valamit a közönségednek, amit magával vihet és megoszthat online és offline egyaránt.

A közösségi média egy erőteljes eszköz lehet, de az üzleteknek nem szabadna elfelejtenie, miről is szól. Ez megosztás és interakció egy virtuális környezetben. Te sem szereted, ha telemarketingesek és ajtón kopogtató kereskedők zavarnak – miért lenne helyük a közösségi térben?