A mikroblog site két új frissítése segítségével a felhasználók egyszerű kérdésekre és panaszokra kaphatnak választ egy-egy cégtől. A cégek a Twitteren belül más fejlesztő vállalkozások segítségével építhetik ki automatikus válaszküldő rendszerüket.
Nézzük is a két új frisstést!
A Welcome Messages segítségével a cégek üdvözölhetik az őket felkereső felhasználót egy üzenettel, melyben kifejtik, hogy mire is számíthatnak a kommunikáció során. A Quick Replies abban nyújt segítséget a felhasználóknak, hogy hogyan tehetnek fel úgy kérdést a botnak, hogy a válasz létrehozásához emberi segítségre lenne szükség.
A két új funkciót már olyan nagy cégek tesztelik, mint a Spotify, a tesco, a Pizza Hut és az Airbnb. A botok létrehozásában olyan cégek állnak a Twitter és az üzleti felhasználók segítségére, mint az Assist, Audiense, Conversable, Conversocial, Dexter, Hobbynote, Lithium, Massively, Promixa, Rozie, Spredfast, Sprinklr vagy a Sprout Social.
A Twitter elmondása szerint a cég már régóta fontos a cégek és ügyfeleik közti kapcsolattartásban, így a botok fejlesztése kulcsfontosságú. A Twitternek meg is éri befektetni az ügyfélszolgálati kommunikációba. A felhasználók által a különböző cégeknek küldött tweetek száma az elmúlt két évben 2,5-szörösére nőtt, de az üzenetek száma is erősen emelekedőben van, a tavalyi évhez képest 50 százalékkal. Ráadásul egy felmérés szerint ha egy ügyfél megfelelő választ kapott a Twitteren keresztüla cégtől, annak termékeit a jövőben minimum 3, de akár 20 százalékkal nagyobb eséllyel fogja választani.
A Twitter product managere, Ian Cairns kihangsúlyozta, hogy bár örülnek a botok létrehozásának, az emberi kommunikációt nem szeretnék velük pótolni a jövőben.
Vajon a hasznos lépés segíthet az utóbbi időben egyre nehezebb helyzetbe kerülő Twitteren? Szó mi szó, a versenytársak a botokban rejlő lehetőségeket már rég felfedezték, gondoljunk csak a Facebook legutóbbi együttműködéseire a Mastercarddal vagy a PayPallel.
Forrás: Adweek