A US Airways alkalmazottját, aki véletlenül egy erkölcstelen képet tweetelt a cég Twitter fiókjából, nem fogják kirúgni, nyilatkozta a vállalat szóvivője, Matt Miller. „Egy egyszerű tévedés volt” – mondta az ügyről, amelyet azóta a US Airways megvizsgált és megállapította, hogy a kép hibásan került posztolásra, miután azt elsőként egy felhasználói fiók tweetelte. A cég munkatársa megpróbálta azt helytelen elemként megjelölni és értesíteni róla a Twittert, ám véletlenül felhasználta azt a saját tweetjében – írja a Mashable.

„Sajnos a képhez tartozó link véletlenül megmaradt az ügyfélnek adott válaszban” – mondta Miller.

A US Airways Twitter folyamát két napja nem frissítették, az utolsó tweet még most is a cég bocsánatkérése a kép miatt.

 

Leila Thabet, a We Are Social közösségi média ügynökség ügyvezető igazgatója szerint az ilyen természetű szituáció és a tény, hogy nyilvánvalóan hiba történt, lehetővé tette az US Airwaysnek, hogy elkerülje a komolyabb kritikát. A legtöbb médium csupán úgy hozta le a történetet, hogy beszámolt az esetről, majd figyelmeztetett rá, a közösségi média egy fontos, de kockázattal terhelt eszköz.

A US Airways több nyilatkozatott is tett és egyértelműen kijelentette, hogy nem fog megválni a kérdéses munkatárstól – ez is egy pozitív jel volt, tette hozzá Thabet.

Ez az eset mindenesetre egy brutális példát szolgáltat, igaz egy olyat, amiből a cég fel tud épülni.

„Ez jó példája annak, hogy a legszörnyűbb dolgok bármikor megtörténhetnek bármelyik márkával” – mondta Allen Adamson, a Landor Associate márkamenedzsmenttel foglalkozó cég ügyvezetője. „Ami a fontos, a gyors mozgás, az intenzív kommunikáció és a cselekvés, amelyek révén megelőzhető, hogy az adott eset megismétlődjön.”

Mindenki hibázik, mondta, ám hozzátette, hogy azok a cégek, amelyeknek elnézik az első baklövést, nem biztos, hogy a következőt is megússzák.