Ahogy azt már itt a Marketing Morzsákon is megírtuk tavaly év elején, a WhatsApp elindította a WhatsApp Business alkalmazását, amivel remekül szét lehet választani a magánbeszélgetéseinket az üzletitől, lévén ugye két külön alkalmazásról van szó. A Businessben olyan dolgokat kapunk, mint

  • Üzleti profil létrehozása, cégnévvel, címmel, e-mail és webelérhetőséggel, valamint a vállalkozásod rövid bemutatásával.
  • Hatékony kommunikáció, gyors válaszlehetőséggel, üdvözlő üzenetekkel, akár „házon kívül vagyok” jelzéssel.
  • Statisztika készítése a kommunikációdról, amely segít megérteni mi működik és mi nem a WhatsApp Business alkalmazással.
  • Asztali alkalmazás az App-hez, hogy kényelmesebb legyen a kommunikációd és integrálni lehessen azt a vállalkozásod belső és külső rendszereibe.
  • Logózott, céges megjelenés, figyelembe véve a 21. századi márkaépítési igényeket.

A Facebook tulajdonában álló csevegőszolgáltatás most ez fejleszti tovább, méghozzá úgy, hogy termékkatalógusok létrehozását teszi elérhetővé, így egy adott vállalkozás sokkal jobban be tudja mutatni mit is árul. Itt egy rövid videó a működésről:

Szóval gyakorlatilag egy olyan mobilboltot kapunk az appon belül, ahol a cégek mutogathatják a termékeiket, lehet benne böngészni és természetesen vásárolni. Korábban ez úgy működött, hogy egyszerre egy termékről kaphattunk csak információt képküldés által, most viszont már a teljes katalógust láthatjuk az alkalmazásban, ami sokkal professzionálisabb hozzáértést feltételez egy adott cégről. Ráadásul erősebb is lehet az elköteleződés amiatt, hogy nem is kell belőle kilépni.

A WhatsApp egyébként idén áprilisban tette elérhetővé a Businesst az iOS operációs rendszerre, az Andoridon pedig akkorra már ötmillió vállalkozás volt jelen így az alkalmazásban.

Forrás: Social Media Today