Talán a Marketing Morzsák olvasói is emlékeznek arra, hogy a Twitternél is viszonylag komoly adatszivárgást jelnettek a közelmúltban. A biztonsági elérhetőségnél megadott címek kerültek harmadik félhez, amit a Twitter hibának minősített, és azonnal ki is javított. Valószínűleg ehhez kapcsolódik most a cég látványos adatvédelmi változtatása. Külön honlapot csináltak ugyanis az adatvédelemnek a privacy.twitter.com cím alatt. Itt aztán mindent megtalálhat a felhasználó ezzel kapcsolatban, illetve még egy kicsit többet is.

Az oldalon egy helyre van gyűjtve minden, aminek köze van a GDPR-hoz, a Global DPA-hez (Data Processing Addendum) és a CCPA-hez (California Consumer Privacy Act), magyarán mindenhez, ami az adatvédelmet szolgálja.

Érdekesség még, hogy január 1-től az Európai unión, az Európai Gazdasági Térségen valamint az Egyesült Államokon kívül a szolgáltatást a dublini Twitter International Company helyett a San Francisco-i Twitter Inc. fogja biztosítani. Méghozzá azért, mert a tesztelésekhez nem elég rugalmas az európai uniós és amerikai szabályozás. Magyarán túl szigorú az adatvédelem a tesztekhez. De a cég reménykedik benne, hogy a már tesztelt új szolgáltatások mihamarabb eljutnak majd az egész világra.

A felhasználási feltételekben egyébként a vállalat egyértelműsíti, hogy a Twitteren közzétett üzeneteket felhasználhatja, magyarán a cég szerkesztheti, alakítja és lefordíthatja a tartalmakat, méghozzá a szabályzatban elfogadott szellemi tulajdonjogi engedély értelmében.