Nem győzzük sorolni, mennyi újdonságot vezet be naponta a Facebook, hogy reagáljon a koronavírus-járványra. A legújabb, hogy a közvetlen támogatáson túl bevezetett egy új szolgáltatást is, amivel a kisebb vállalkozásoknak tud segíteni. 

Digitális ajándékkártyákat fog ajánlani, amivel helyi boltokat és vállalkozásokat lehet támogatni. Például ha a fodrásza is jelentkezik a programba, akkor vehet egy ajándékkártyát, amit majd bevált ha egyszer újra eljut hozzá, most viszont bizonyára nagyon sokat segít neki, hogy például tudja fedezni az üzlethelyiség bérleti díját vagy egyszerűen legyen jövedelme. Ugyanez a helyzet bármilyen vállalkozás vagy étterem esetén is.

Az újítástól azt remélik, hogy segíteni tud a vállalkozásnak átvészelni a következő heteket, Hasonló megoldást terveznek bevezetni az Instagramon is. Egyelőre Amerikában vezetik be, de hamarosan előállnak egy olyan funkcióval is, ahol az oldalak közvetlenül tudnak segítséget kérni az emberektől, és adománygyűjtést indíthatnak. Illetve sokkal egyszerűbb lesz jelezni az oldalon, hogy a járvány alatt hogyan változott a működés. Például ha egy étterem nincs nyitva, de kiszállítást vállal. 

Közben kiderült az is hogyan lehet pályázni arra a 100 millió dollárra, amit a kisebb vállalkozások megsegítésére jelentettek be. Első körben 40 millió dollárt szabadítanak fel az Egyesült Államok területén, amivel 10 ezer vállalkozást támogatnának, 34 olyan helyen, ahol a Facebook munkatársai élnek és dolgoznak. Hogy miért csak ott? Mert első körben arra szeretnék felhívni a figyelmet, hogy most mindenkinek oda kell figyelnie a közvetlen környezetére, ott tud a legtöbbet segíteni, ahol él, és fontos, hogy a helyi vállalkozásokat is támogassa. 

Forrás: Social Media Today