A Post Planner 5 módszert gyűjtött össze oldal adminok számára, amelyekkel megelőzhetik, hogy a rajongók visszavonják a lájkjukat az oldaluktól.

1. Ne vidd túlzásba az automatikus posztolást!

A bejegyzések időzítése egy bizonyos szintig rendben van és működik is. Ami viszont az automatizálás egy másik szintje, az az, amikor az üzletek összekötik a Twitter fiókjukat a Facebook oldalaikkal.

Az összekötött posztok így néznek ki:

Screen-Shot-2014-03-08-at-10.31.23-PM

Ha ezt Te is csinálod az oldaladon, hagyd abba MOST!

Ezek a bejegyzések csak annyit árulnak el, hogy a cég lusta, mert az oldal menedzsere nem volt hajlandó extra időt szánni arra, hogy elmenjen Facebookra is és létrehozzon egy normális állapotfrissítést.

Mutat majd bárki elköteleződést az ilyen posztok iránt? Akkor sem, ha fizetnének érte.

2. Találd meg a személyes, célzott és promóciós tartalmak legjobb keverékét!

Ez a hármas pillér nagyon fontos:

  • személyes: azok a posztok, amelyek segítenek kapcsolatot létesíteni a rajongóiddal
  • célzott: bejegyzések, amelyek értékes tartalmat biztosítanak
  • promóciós: posztok, amelyek terméket hirdetnek

Az üzletek gyakran túlságosan is a promotálásra fókuszálnak. Olyannyira, hogy az már idegesíti a rajongókat és többé már nem lépnek interakcióba az oldallal.

Emlékezz erre: a rajongók egyszerűen visszavonhatják az oldallájkjukat, hogy örökre eltüntessék a cégedet a hírfolyamból. És az összes pénz, amit hirdetésekre költöttél, hogy megszerezd őket, mehet a kukába.

Tartsd észben ezt a három pillért, amikor a Facebook tartalomstratégiádon dolgozol! Igyekezz ezek keverékével feltölteni az oldaladat! Találd meg a megfelelő arányt és életre fog kelni az oldalad!

3. Szépen elosztva posztolj!

Ne piszkáld a rajongóidat azzal, hogy egyszerre egy csomó posztot teszel közzé! Frissítsd úgy a Facebook oldaladat, hogy a tartalmak szépen, elosztva jelenjenek meg!

Akkora időzíts posztokat, amikor úgy véled, hogy a rajongóid fent vannak a platformon!

Teszteld a rajongói elköteleződés szintjét különböző időpontokban, majd időzítsd a fontos posztokat akkora, amikor a követőid a legnagyobb valószínűséggel vannak online!

4. Legyen minden leírásod személyre szabott!

Elég idegesítő, ha valaki linket posztol Facebookon és a cikk címét használja a leírásban is:

Screen-Shot-2014-03-08-at-11.06.14-PM

Máris ásííííítuuuunk….

Ha nincs időd megírni egy frappáns szöveget, legalább vegyél ki egy idézetet a tartalomból:

Screen-Shot-2014-03-09-at-12.03.58-AM

Ami viszont egyszerűen bevethető, az egy tipp a leírásban, ami kattintásra ösztönzi az embereket:

Screen-Shot-2014-03-09-at-12.05.01-AM

5. Ne untass!

A Facebook oldaladnak nem szabad unalmasnak lennie. Ne próbálkozz túlságosan, hogy minél profibbnak tűnj főleg, ha ez elrejti a valódi személyiségedet!

Egy vállalkozás Facebook oldalának továbbá nem kell egy az egyben tükröznie a céges weboldalt.

Az egyik legjobb dolog ebben a platformban, hogy nem csak hivatalos lehetsz, de közben szórakoztató és érdekes tartalmakat is szolgáltathatsz, amelyek megmutatják a könnyedebb énedet is, vagy a vállalkozásodét.

Ezekben az angol nyelvű cikkekben segítséget kaphatsz remek posztok gyártásához:

Mostanában vontál vissza lájkot Facebook oldaltól? Tettél már valaha ilyet a fenti ok bármelyike miatt? Ha igen, írd meg egy hozzászólásban!

Vannak más dolgok, amiket megtesznek a Facebook oldalak és amelyek szerinted lájkvesztést okoznak?