Az ünnepi szezonra való tekintettel a Digiday közösségimédia-stratégiákkal, marketingesekkel és magukkal az olyan platformokkal, mint a Tiktok, Facebook, Twitter, Linkedin stb. beszélgetett, hogy megtudja, milyen kívánságok kerüljenek a fa alá. Alább ezekből szemezgetünk

Meta

  • Tavaly októberben a közösségi média óriása teljes erővel vágott bele a metaverzumba, és bevezette a helyét a digitális világban, hogy meggyőzze a felhasználókat, a befektetőket és talán magát is arról, hogy a Meta lesz az első alapító a Web3-ban.
  • A Meta kívánságlistáján szerepelhet még olyan, mint az Apple iOS 14 adatvédelmi szabályozásának hatásaitól való mentesülés, amely elrontotta a célzott hirdetéseket. Ez arra késztette a hirdetőket, hogy máshova vigyék a pénzüket, ami lassú elszivárgást eredményezett a Meta hirdetési bevételeiben.

Instagram

  • A szociális stratégák azt gyanítják, hogy „az Instagram több eredeti Reels videót kérne, nem csak az újrahasznosított TikTokat” – mondta Josh Druding, a Mekanism marketingügynökség csoportos társadalmi stratégiai igazgatója. Az Instagram ugyanis a Reelsszel szeretné felvenni a versenyt a TikTokkal, de a platformon többnyire az utóbbi platformra feltöltött videók utánközlését lehet látni.

Tiktok

  • 2020-ban az volt a jelszó, hogy: „Ne hirdess! Készíts TikTokot!” Ez már megfordult, ugyanis mindenki szórja a videókat a platformra, hirdetni meg annyira nem akarnak rajta az emberek, hogy a cég működési vesztesége idén hátmilliárd dollár lett. Szóval most már azt kívánja a cég, hogy ne Tiktokot készíts, hanem hirdessél!
  • Ehhez pedig kell a hitelesség, amivel a kínai Tiktok hadilábon áll, és folyamatosan támadják, hogy a kínai kormánynak kémkedik. Az Egyesült Államokban például ismét be akarják tiltani. A hirdetésekhez viszont ezt a hitelességi válságot le kellene ráznia magáról.

Twitter

  • Hát, itt gyakorlatilag nincs olyan, amit ne lehetne kívánni. Rövidítsük le annyival, hogy valahogy a Elon Musk féle romboldát túl kell élnie, bevételt kell szereznie, és növekednie kéne. Aztán, hogy ez Muskkal menni fog-e, kérdéses.

LinkedIn

  • A társadalmi stratégák egy lépéssel tovább viszik a LinkedIn ünnepi kívánságlistáját (hogy segítsen az embereknek munkát találni), és azt gondolják, hogy a hálózatépítésről ismert platformot erősen emberek közötti platformnak kellene tekinteni, szemben azzal, amely túlnyomórészt üzleti vállalkozások közötti. „Azt akarják, hogy úgy tekintsenek rájuk, mint az emberek elérésére szolgáló platformra, és ne a B2B emberek elérésére” – mondta egy szakértő. „A LinkedIn platformról másképp kell gondolkodni. Azt mondanám, ez volt a kívánságuk, mert nyilvánvalóan még a Microsoft tulajdonában is több pénzt akarnak keresni.”