Az influencerkedésnek van egy ága, amit általában kifejezetten irigyel mindenki: a travel influencerek. Ők azok, akik abból élnek meg igen jól, hogy keresztül kasul utazzák a világot, és láthatóan csak annyi a dolguk, hogy elmennek szép helyekre, ott készül róluk egy fotósorozat, esetleg videó, aztán kész is. Az adott hely fizet, plusz még szállást is ad (ha mondjuk egy hotelről van szó), az influencer pedig csak élvezi az életet. (Azt most nem említjük, hogy aki ezt komolyan csinálja, az valóban szép helyekre jut el, de kőkeményen dolgozik azért, hogy mondjuk egy adott kép olyan legyen amilyen, a logisztikáról meg ne is beszéljünk.)
Szóval ők most elég nagy bajban vannak, gyakorlatilag egyik pillanatról a másikra elvesztették a munkájukat. Van olyan, hogy az utóbbi pár hétben 25 ezer dollárt veszített, de olyan is, aki semmi mással nem tud foglalkozni, csak hogy a lemondott repüléseit kezelje. Aztán olyanok is vannak, akik azon aggódnak, hogy hogyan fognak hazajutni, meg olyanok is, akik azon gondolkoznak hol legyenek karanténban az elkövetkező hetekben (hónapokban).
Az biztos, hogy gyakorlatilag az összes travel influencer látogatottsága, nézettsége gyakorlatilag nullára esett, és csak a megbízások visszamondásával találkoznak. A legtöbbjük szerint nem fog örökké tartani a helyzet, de lehet sok idő, amíg visszaáll a rend. Ezzel kapcsolatban amúgy több gazdasági szakértő azt jósolja, hogy ugyan biztosat senki nem tud, de lehet vége az olcsó repkedésnek, mivel sok fapados nem tud majd felállni a vírusjárvány elmúltával a gazdasági csődből, szóval az is benne van a pakliban, hogy a travel influencerek számára már semmi nem lesz a régi.
Forrás: NY Times