Ha nem is ismersz fel néhány alkalmazást az Apple legutóbbi iPad kampányában, valószínűleg nem vagy egyedül. A cég reklámügynöksége, a TBWA\Media Arts Lab kültéri hirdetéseket használ, hogy felhívja a figyelmet különböző hiánypótló, művészi alkalmazásokra, a rajzolósoktól az ételeseken át a zenésekig.  Némelyik kiemelése eléggé nyilvánvaló – a Pinterest, az iTunes és a Rolling Stone magazin alkalmazásai -, de vannak olyanok is, amelyek kiválasztásának oka kissé homályos – írja a Mashable.

Az egyik reklám a „The Food Book” nevű applikációt hirdeti, amelyet az Oxford University Press nevében fejlesztett az Oomph Technolgies. Az alkalmazás egy azonos című könyv adaptációja és igen specifikusan az „ausztrál középiskolás diákoknak” szól. Az App Annie szerint, amely az alkalmazások értékeléseit követi, az applikáció soha nem került fel még a top 500-as listára, még Ausztráliában sem. Sőt, úgy tűnik, hogy egyetlen felhasználói értékelést sem kapott.

Screen-Shot-2013-08-20-at-1.48.58-PM-640x187

Egy másik hirdetés a „Mitypewriter” alkalmazást mutatja be, amely azt ígéri, hogy a valódi, kézi írógép érzetével ajándékoz meg, és amely majdnem bejutott a top 100 iPad alkalmazás közé Srí Lankán, de a többi országban rosszabbul teljesít. 4 csillagos az értékelése, de kevesebb, mint egy tucatszor kapott felhasználói visszajelzést.

Screen-Shot-2013-08-20-at-1.49.40-PM-640x187

Aztán ott van az „ArtRage” festős applikáció, amely néhány országban tényleg a top 100 iPad alkalmazás között szerepel. A jelenlegi verziója viszont mindössze két csillagot kapott az App Store – ban.

Screen-Shot-2013-08-20-at-1.50.25-PM-640x185

A kampány célja, hogy felhívja a figyelmet azokra a kreatív alkalmazásokra, amelyek az iPad felhasználói élményt különlegessé teszik, de reméljük, hogy kiválasztottak néhány olyat is, amelyet az emberek tényleg használtak vagy használniuk kellene.