A Fujitsu fejlesztés alatt álló marketing analízis eszközének technológiája érzékeli az emberek mozgását. Azzal, hogy megvizsgálja, hogyan viselkednek a vásárlók az áruk közelében, a marketing információk egészen új típusai válnak elérhetővé – írja az Akihabranews.

„A kiskereskedelmi üzleteket szem előtt tartva fejlesztetik a dizájnt. A rendszer felismeri, hogyan választanak ki az emberek termékeket, azt, ha azonnal érdekli őket egy termék és, hogy mely termékeket hasonlítják össze; mindezt Kinect és egy kamera segítségével.”

A rendhagyó POS (point of sale) rendszerekkel szemben, amelyekből mindössze az az információ szűrhető le, mennyi terméket adtak el, ezzel a szisztémával lehetőség van arra, hogy kiderítsék, hogyan viselkedtek az ügyfelek, amíg a termék megvásárlásán gondolkodtak.

„Például azt gondoljuk, hogy a rendszer lehetővé teszi majd annak vizsgálatát, hogyan választott ki két terméket az adott személy, mennyire tartotta nehéznek a döntéshozatalt és végül miért választotta az egyiket vagy másikat. Lehetővé teszi majd a mélyebb analízist is, például arra vonatkozólag, hogy a személy, aki nehéz döntési helyzetbe került, férfi volt-e vagy nő és milyen korú volt.”