Egy online kampány igyekszik újrafogalmazni az Abercrombie & Fitch márkát, amelyben a cég ruháit hajléktalanoknak adományozza; miután egy szerző azt állította, hogy a cég vezérigazgatója Mike Jeffries „nem akarja, hogy kövérebb emberek vásároljanak a boltjában” – írja a Mashable.

A hozzászólást Robin Lewis jegyezte le a Business Insider egyik e havi cikkében. Ebben utalnak egy 2006-os Salon írásra is, amelyben Jeffries azt mondja, hogy az A&F a „cool srácokat” célozza meg, míg kizárja azokat, akik nem vonzóak vagy túlsúlyosak.

„Minden iskolában megvannak a cool és a népszerű gyerekek és a nem annyira menők is” – magyarázza. „Őszintén szólva, mi a cool srácok után megyünk. A vonzó, teljes mértékben amerikai gyerekek után, akiknek van kiállása és rengeteg barátja. Sokan nem tartoznak a ruháinkhoz és nem is tartozhatnak. Kirekesztőek vagyunk? Abszolút.”

Amióta ezek a mondatok elterjedtek az interneten, egy online kampány is útjára indult, hogy aláássa az A&F „cool srácok” imidzsét. A Los Angelesben működő író Greg Karber indította a kampányt egy YouTube videó formájában, amely a #FitchTheHomeless hashtaget használja.

„Nagyon ideges voltam az Ambercrombie & Fitch vezérigazgatójának kommentje miatt és tenni akartam valamit, hogy a negatív energiát pozitív közösségi jóra fordítsam”, mondta Karber a Mashable-nek.

A videóban, amelyet már több, mint 7 millióan láttak, Karber arra bátorítja a nézőket, hogy adományozzanak Abercombie & Fitch ruhákat a helyi hajláktalan szállóknak és ezután osszák meg a közösségi médiában, mit tettek.

Mi a célja? Hogy az Abercrombie & Fitch legyen a világ első számú hajléktalanoknak szóló ruhamárkája.

Néhányan kritizálták a kampányt mondván, hogy tárgyiasítja és megalázza a hajléktalan embereket, de Karber azt mondta, ez nem állt szándékában.

„Ez a videó egy mód arra, hogy a populista haragot, amit az A&F keltett, valami pozitívvá változtassam. Remélhetőleg a videóm a hajléktalan probléma kapcsán tudatosságra fog nevelni és a hatására elkezdenek majd beszélni az emberek. Örülök, hogy elindított egy vitát a hajléktalan emberek média reprezentációiról.”

Ti mit gondoltok a #FitchTheHomeless kampányról?