Valószínűleg minden marketinges egyetért abban, hogy ha egy reklám arra bátorít valakit, hogy próbálja ki a terméket, akkor az a reklám sikeres. Egy új kutatás szerint azonban ez nem feltétlenül igaz, legalábbis ha az alkoholreklámokat nézzük a közösségi oldalakon.
A kutatás szerint a 7-11 osztályos tanulók alkoholfogyasztását növelik a közösségi oldalakon hirdetett italok. Minél nagyobb a gyerekek képernyőideje, annál valószínűbb, hogy isznak. Ez már korábbi kutatásokból is kiderült, most viszont azt nézték meg, hogy ez a képernyőidő mit is jelent pontosan.
Jelenleg a TikTok tiltja az alkoholreklámokat, a Twitter, Snapchat és a Youtube nem. Az alkoholgyártók pedig szeretik viccesnek, szórakoztatónak, okosnak és kalandosnak beállítani az alkoholfogyasztást. A Facebook pedig csak azt tiltja, hogy 18 éven aluliakra targetáljanak. Fontos megemlíteni az influenszer együttműködéseket is, ahol a gyerekek által követett felnőttek buzdítanak arra, hogy alkoholt igyanak a követőik, akiknek jelentős része akár 18 év alatti.
A szakemberek szerint nem csak a szabályoknak kellene szigorúnak lenni, de a hirdetőknek és az influenszereknek is sokkal nagyobb körültekintéssel kellene hozzáállni az alkoholos italok hirdetéséhez.
Forrás: Forbes