hirdetés

Használd az AI tudását az üzleti sikerhez! Profitnövelő ötletek egyetlen kattintással! Használd az AI tudását az üzleti sikerhez! Profitnövelő ötletek egyetlen kattintással!

Valószínűleg minden marketinges egyetért abban, hogy ha egy reklám arra bátorít valakit, hogy próbálja ki a terméket, akkor az a reklám sikeres. Egy új kutatás szerint azonban ez nem feltétlenül igaz, legalábbis ha az alkoholreklámokat nézzük a közösségi oldalakon. 

A kutatás szerint a 7-11 osztályos tanulók alkoholfogyasztását növelik a közösségi oldalakon hirdetett italok. Minél nagyobb a gyerekek képernyőideje, annál valószínűbb, hogy isznak. Ez már korábbi kutatásokból is kiderült, most viszont azt nézték meg, hogy ez a képernyőidő mit is jelent pontosan.

Jelenleg a TikTok tiltja az alkoholreklámokat, a Twitter, Snapchat és a Youtube nem. Az alkoholgyártók pedig szeretik viccesnek, szórakoztatónak, okosnak és kalandosnak beállítani az alkoholfogyasztást. A Facebook pedig csak azt tiltja, hogy 18 éven aluliakra targetáljanak. Fontos megemlíteni az influenszer együttműködéseket is, ahol a gyerekek által követett felnőttek buzdítanak arra, hogy alkoholt igyanak a követőik, akiknek jelentős része akár 18 év alatti. 

A szakemberek szerint nem csak a szabályoknak kellene szigorúnak lenni, de a hirdetőknek és az influenszereknek is sokkal nagyobb körültekintéssel kellene hozzáállni az alkoholos italok hirdetéséhez.

Forrás: Forbes