Ahogyan a digitális technológia lehetővé teszi az információkhoz való hozzáférést egyének, cégek és intézmények számára, az amerikai internetezők egyre jobban aggódnak egyfajta magánélet fenntartása miatt. A Harris Interactive által publikált „TRUSTe” tanulmány szerint 90 százalékuk tett lépéseket idén annak érdekében, hogy megvédjék online privát szférájukat – írja az eMarketer.

Ez az arány változatlan 2012 óta, de ezek az internet felhasználók mégis több mindent tesznek meg ebben az évben azért, hogy az adataikat távol tartsák a hirdetők kezeitől.

164208

71 százalékuk számolt be arról, hogy automatikusan törlik a „cookie”-kat, a gyorsítótárukat vagy böngészési előzményeiket a böngésző beállításain keresztül – ez esetben 4 százalékpontos a növekedés 2012-höz képest. Még nagyobb a változás azt illetően, hogy saját kezükbe veszik adatvédelmüket: 82%-a a résztvevőknek választotta azt, hogy manuálisan törölje a „cookie”-kat és törölje a gyorsítótárát, valamint böngészési előzményeit – itt 79%-os a növekedés 2012 óta.

Továbbá néhány internetező oly annyira hajthatatlan magánélete egy bizonyos szintjének megőrzését illetően, hogy már szakítottak meg üzletelést céggel adatvédelmi aggályok miatt. Ebben a kérdőívben erről a résztvevők 35 százaléka számolt be.

164207

Ám van kivétel is: a fogyasztók jelentős hányada fogadná el, hogy a marketingesek felhasználják személyes adataikat, amennyiben jó üzlethez, termékekhez és szolgáltatásokhoz jutnak. Az „Etailing Solutions” 2013 októberi felmérése szerint a vásárlók 41 százaléka értett egyet abban, hogy hajlandó lenne kiadni személyes adatokat, ha cserébe kedvezményeket biztosítanának neki.

A tanulmány úgy találta, hogy a fiatalabb résztevők mutattak nagyobb hajlandóságot erre, a 18-24 éves korosztály 19 százaléka erősen egyetértett ezzel.