Egyre több gigacég teszi le a voksát az egészségügy mellett, nem meglepő módon a közösségi oldalak is úgy tűnik, hogy erőteljesen ráálltak arra, hogy a fejlesztéseikben nagyobb szerepet kapjon az egészséges életmód és az egészségmegőrzés. 

Legutóbb a Google jelentette be, hogy szeretné elérni, hogy tényleg az élet minden területén a Google legyen az elsőszámú kereső, ezért most azon dolgozik, hogy az orvosok egyszerűen és hatékonyan tudjanak keresni a betegek elektronikus adatai között. A dolog a gyakorlatban úgy nézne ki, hogy a betegek online egészségügyi kartonján az orvos nagyon gyorsan és hatékonyan találna meg adatokat, például sokkal egyszerűbben tudna keresni a kórelőzményekben, vagy néhány kattintással látná, hogy az elmúlt években a vérkép egy bizonyos eredménye hogyan változott.

Az Apple tavaly jelentette be, hogy a dolgozóik és azok családtagjai számára külön kórházakat és egészségügyi intézményeket épít, és minden támogatást megad ahhoz, hogy egészségesebb életmódra váltsanak.

Az Amazon is elindította a PillPack szolgáltatását, ami gyakorlatilag egy online gyógyszertár, ahonnan vényköteles gyógyszerek is rendelhetőek, persze a vények felmutatásával. Az ötlet egyébként egyszerű: aki beteg, nem biztos, hogy el tud jutni a legközelebbi gyógyszertárig, nekik lehet nagy segítség, ha házhoz szállítják a gyógyszereket. A szolgáltatás ráadásul ingyenes, csak a gyógyszerekért kell fizetni.

Az Uber pedig elindította teszt jelleggel az Uberhealth szolgáltatását, ami több pillérből áll össze. Egyrészt az orvosok sokkal egyszerűbben juthatnak el a pácienshez, de ennél izgalmasabb az a távgyógyászati pillér, aminek a lényege a nem sürgős esetek egyszerűbb ellátása. Ennek érdekében néhány autót felszereltek egy olyan eszközzel, amiben a legalapvetőbb vizsgálati felszereléseket lehet megtalálni, így egy egészségügyi asszisztens is elég, hogy az orvos a távolból tudja elemezni az adatokat, és el tudja dönteni, hogy szükség van-e komolyabb beavatkozásra, vagy például csak egy sima vírusról van szó. És lehetőség van arra is, hogy egészségbiztosítók extra szolgáltatásként a betegeiket Uberrel szállítsák a kezelésre. 

Ha már biztosítás, akkor az izgalmas adalék, hogy a felmérések szerint az egészségügyi szolgáltatást nyújtó biztosítási cégek leginkább a Facebookon vagy LinkedIn-en ajánlják a szolgáltatásikat, és ezen a felületen keresztül kötik a legtöbb üzletet.

Arról egyébként már mi is írtunk itt a Marketingmorzsákon, hogy a Facebook figyelmeztetne, mikor kell beadatni az influenzaoltást, vagy hogy ideje lenne megmérni a vérnyomásunkat, azaz egészségügyi emlékeztetőket küld.