Többé nem kell üzleti vagy kiemelt fiók ahhoz, hogy termékeket jelöljön meg egy felhasználó a bejegyzéseiben az Instagramon. A funkció egyelőre csak az Egyesült Államokban él, de hamarosan máshol is bevezethetik, hiszen ez egy újabb lépés afelé, hogy a platform egy hatalmas e-kereskedelmi központtá alakuljon, ahol bárki egy gombnyomással tud olyan kardigánt vásárolni, mint amilyen az ismerőse visel.
A termékcímkézést 2016-ban vezették be, később videós bejegyzésekben, és sztorikban is elérhetővé vált a funkció, majd később közvetlenül a címkére kattintva lehetett megvásárolni a termékeket. Most egyszerűen, ugyanúgy, ahogyan személyeket jelölne meg a felhasználó, már nem csak márkát, de közvetlenül a terméket is megjelölheti. A Meta szóvivője azt is elmondta, hogy tesztelnek egy olyan megoldást, ami lehetővé teszi az alkotók számára, hogy jutalékot kapjanak a címkézett termékekből született eladások után.
Az is kiderült, hogy hetente 1,6 millióan jelölnek meg már most is legalább egy terméket. A funkció kiterjesztése a teljes felhasználói bázisra – amely a pletykák szerint 2 milliárd fő – az organikus, nem szponzorált bejegyzéseken keresztül segít a termékek láthatóságának bővítésében, ami egy teljesen új piacot nyithat meg azoknak a felhasználóknak, akik meg akarják osztani az általuk használt termékeket barátaikkal és a családdal.
A cégtulajdonosok értesítést kapnak, ha valamelyik terméküket megcímkézik, a címkézett termékeket tartalmazó bejegyzések megjelennek a vállalkozás erre szolgáló lapján a profiljukban. A márkák arra is lehetőséget kapnak, hogy a platformon mindenki címkéit be- vagy kikapcsolják fiókbeállításaikban.
Forrás: The Verge