A csalásokkal és hamis profilokkal foglalkozó eZangra kutatásai szerint bár mind Hillary Clinton, mind pedig Donald Trump meglehetősen nagy tömegű követővel büszkélkedhet Twitteren, mindegyik követőtáborába több millió fake profil tartozik. Ezt azt jelenti, hogy bár a választási kampány utolsó hat hetében mindketten nagy erőket fektetnek a social mediába – lehet, hogy az elköltött összeg nagy része kidobott pénz.
De mennyi az annyi? Az eZanga kutatásai szerint a 11 millió követővel rendelkező Trump követőinek 39 százalékához nem kapcsolódik valós személy – ami 39 százalékot jelent. Clinton 8 millió követővel bír, melyekből 31 százalék hamis Twitter-fiókot jelent. Vagyis összesen a két jelöltnek 8 millió hamis követője van.
Persze ez nem idegen a social media világában. Barack Obama 10,4 millió követőjévől például 3 millió nem valós személy – ami még mindig egy szerény, 29 százalékos szám. Az Obama és Clinont Twitter-fikójához is köthető Organizing for Action 77,4 millió Twitter-követőjének majdnem fele, 48 százaléka fake – szám szerint 36,7 millió. Vagyis ezek után nem is csoda, hogy az általuk üzemeltett és támogatott profilokra is jellemző a hamis követők magas száma.
A közösségi média a jelenlegi elnökválasztáson már kiemelkedő szerepet játszott. Az hagyján, hogy mind a demokratikus, mind a republikánus jelöltválasztást élőben közvetítették különböző közösségi platformokon, ráadásul a két jelölt egy-egy külön appal is büszkélkedhet.
Forrás: Adweek