Az Interactive Advertising Bureau új felmérése szerint az emberek több mint negyede használ ad blockereket – a szám pedig erőteljes fegyver lehet a kezében a hirdetéseket letiltó alkalmazások elleni harcban.
A felmérés szerint az emberek 26 százaléka használ ad blockereket – igaz, a mobilon szörfözőknél ez a szám csupán 15 százalék. A megkérdezettek 20 százaléka azért nem használ hasonló alkalmazást, mert a hirdetések letiltásával együtt sokszor az oldal tartalmát sem tudta megnyitni, vagy egyszerűen fejet hajtottak a felugró üzenetek előtt, melyek arra kérték a felhasználót, hogy ne használjon ad blockert. A felmérésben résztvevők 17 százaléka viszont erősen hajlik arra, hogy elkezdjen használni ilyen jellegű alkalmazásokat.
Az eredményekhez két kutatással jutott hozzá az IAB. Az első felmérés során 103 felnőttel nézették meg 36 weboldal hirdetéseit. A két órás foglalkozások során a felhasználók 8-8 percig nézhették az oldalak hirdetéseit – minden résztvevő három weboldalt tekintett meg és összesen 24 percet töltött hirdetések előtt. A felmérés után a résztvevőknek értékelniük kellett a hirdetéseket és felmérték tudásukat is a hirdetések letiltásával kapcsolatban. Összesen 924 digitális hirdetést néztek át.
A másik felmérés során 201 felnőtt mobil, 1292 pedig desktop hirdetéseket nézett. A résztvevők három percen keresztül nézhettek meg egy-egy weboldalt, majd ezek után kérdezték meg őket a hirdetésekről és internetezési szokásaikról.
330 ember elmondása szerint azért használ ad blockereket, mert a hirdetések lassítják a weboldalakat, vagy egyszerűen túl sok volt belőlük. A legnagyobb ellenszenvet az animált, mozgó és automatikusan elinduló hirdetések keltették, illetve azok, melyek eltakarták a megtekinteni kívánt tartalmat, de nagy ellenkezés fogadta a hosszú promó videókat is.
Forrás: Adweek