Nagyon hamar tettek nagyon nagy népszerűségre szert a sztorik, amik mostanra már nem csak az Instagramon, de a Facebookon, sőt a LinkedIn vagy a Pinterest oldalakon is megjelentek. Ha egy márka kihagyja a kommunikációja közül a sztorikat, akkor mára már nagyon nagy lyuk tátong a marketingstratégiájában.

Sokaknak viszont még mindig túlságosan új, és nem is nagyon értik, hogyan lehetne kihozni belőle a maximumot, mitől lesz sikeres egy instasztori, és mitől kevésbé hatékony a többi. De itt jön képbe a Socialinsider és a Wave.video közös projekje, akik 2019 áprilisa és 2020 szeptembere között megjelent 61,565 Instagram sztorit  64,571 Instagram sztori reklámot elemeztek ki. A hosszabb megfejtés itt olvasható, de a lényegei elemek egyszerűbb átláthatósága miatt készítettek egy infografikát. Annyi magyarázat azért még elkelhet, hogy a sztori alatt ők egy kockát értenek, tehát az, hogy legalább ö sztorit kell posztolni naponta, az azt jelenti, hogy egy sztorit, ami legalább öt részes. 

Kiderül az is, hogy a kisebb márkáknak kicsit nehezebb a dolga, és hogy a legtöbben az első három kocka után kilépnek, ha nem túl izgalmas a tartalom, hogy népszerűbbek a videók, de jó ha vannak fotók is, vagy hogy nagyon fontos a beszélgetés, interakció indítása, sőt a linkek is jól működnek a reklámoknál. 

Forrás: Social Media Today