Ha az a kérdés, hogy vajon melyik az a generáció, aminek a tagjai ki sem látnak a telefonjukból és pörgetik a hírfolyamot, akkor a legtöbb embernek a millenials generáció jut eszébe, pedig a fenti leírás sokkal inkább a baby boomerekre, vagyis z 1946-64 között született emberekre jellemző.
Egy új kutatás szerint a megkérdezettek 84 százaléka mondta azt, hogy a közösségi oldalak jobbá teszik az életüket. Ezzel szemben a millenials, vagyis 80-96 között született fiatalok, vagyis a baby boomerek gyerekei közül minden harmadik azt mondja, hogy nem rajong a közösségi oldalakért, amik ráadásul egyre rosszabbá teszik az életüket.
A kutatás szerint ennek az oka valószínűleg az, hogy míg a fiatalabb generáció gyakorlatilag ebbe nőtt bele, addig az idősebbeknek az internet kitárta a világot, és eljutottak onnan, hogy nem minden nap van TV adás addig hogy bármikor internetezhetnek. Ők azok, akik még emlékeznek arra, hogy a távolsági hívás egy költséges dolog, amit ritkán engedhet meg magának az ember, most meg órákig tudnak beszélgetni a világ másik felén élő rokonukkal.
Ugyanakkor ők azok, akik nem töltenek annyi időt a közösségi oldalakon, mert még szeretnek tévézni, újságot vagy könyvet olvasni, míg a fiatalabb generációk hiába, hogy nem rajonganak annyira a közösségi médiáért, mégis ezeken töltik az idejük jelentős részét, és mivel a boomerek általában pozitívabb dolgokat társítanak a közösségi oldalhoz, mint a kapcsolattartás a barátokkal és a rokonokkal, unokafotók nézegetése, így összességében pozitívabban is gondolnak a Facebookra és a többi hasonló oldalra.
A kutatás szerint az idősebb generációnál a Facebookon kívül népszerű a Youtube, a Pinterest, de vannak, akik a LinkedInt vagy az Instagramot is szívesen nézegetik, a legkevesebben viszont a Twitterre vannak rápörögve.
Forrás: Forbes