Adam Mosseri, az Instagram vezetője egy új bejegyzéssorozatban igyekszik eloszlatni a platformmal kapcsolatos tévhiteket. Legutóbb azt az elterjedt vélekedést cáfolta, miszerint az Instagram szándékosan csökkenti a „szponzorált” címkével ellátott bejegyzések elérését, hogy ezzel a márkákat fizetős hirdetések vásárlására ösztönözze.
Mosseri szerint az Instagram nem rangsorolja lejjebb a szponzoráltként megjelölt tartalmakat. A címke segít a platformnak megérteni, hogy mi számít szponzoráltnak, és fontos, hogy az alkotók ne féljenek megjelölni a tartalmaikat, hogy megfeleljenek a helyi törvényeknek.
Sokan úgy vélik, hogy az Instagramnak érdekében áll a szponzorált tartalmak elérésének csökkentése, mivel ezáltal a márkák és partnereik kénytelenek fizetni a nagyobb elérésért. Egyesek szerint azonban az is lehet, hogy az Instagram-felhasználók egyszerűen kevésbé foglalkoznak a szponzorált tartalmakkal, és amint meglátják a „szponzorált” címkét, továbbgörgetnek, ami csökkenti az elköteleződést és így az elérést is. Tehát az elérés csökkenése inkább a címke mellékhatása lehet, és nem az Instagram által kezdeményezett dolog.
Mosseri elmondása szerint a platform részéről semmilyen beavatkozás nem történt ezen bejegyzések elérésének algoritmikus vagy egyéb módon történő csökkentése érdekében.
Forrás: Social Media Today